Klacht: administratiekosten VS service

op 19 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Voor iets wat u als service omschrijft maar waar ik uiteindelijk geen keuze in heb behalve om het maar te accepteren hanteert u belachelijke administratiekosten. Ik heb het over de administratiekosten die u vraagt voor het invullen en voorschieten van inklarings-kosten/papieren.
13 euro of 17,50 voor EMS pakketten. Meestal zijn deze kosten hoger dan de inklaringskosten en dat is dus in mijn ogen belachelijk want ik kan namelijk deze formulieren niet zelf invullen. In feite maakt u een beetje misbruik van de gewone man – ze willen de spullen toch vast wel laat ze maar betalen. Heb dit altijd braaf gedaan maar nu bezorgt u niet eens meer alle pakketjes – nee die vanuit China moet ik zelf maar gaan ophalen (als ze onder de 22 euro zijn want dan komen er geen extra kosten bij en heeft het geen nut de postbode te sturen zeker) maar ik krijg wel een postkaart dat ik deze moet gaan ophalen of het mij nu uitkomt of niet.

Gewenste Oplossing:

Waarschijnlijk gaan we dit nooit oplossen want ik ken de excuses van postnl onderhand al.
Ik wou gewoon de klacht de wereld in hebben.

Maar een meer redelijk tarief en pakketjes daadwerkelijk bezorgd (het is tenslotte een postbedrijf) zou ik zeer waarderen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

PostNL

Heeft op 19 september 2017 om 18:14 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Hoeben,

Uit uw bericht begrijp ik dat u ontevreden bent over de kosten voor het inklaren van uw pakket en het bezorgen van pakketten bij een afhaallocatie. Graag reageer ik op uw bericht.

Als de waarde van de inhoud van de zending niet duidelijk genoeg is aangegeven door de afzender, is er nader onderzoek nodig. De afdeling inklaringen houdt zich hiermee bezig. Deze kosten worden in rekening gebracht voor het doen van de douane aangifte, administratie, opslag, etc. Het is niet mogelijk om een bezwaar in te dienen voor deze afhandelingskosten.

Pakketten uit het buitenland worden alleen direct naar een afhaallocatie gebracht, wanneer de postorganisatie van de afzender ons deze opdracht heeft gegeven. Dit gebeurt alleen bij pakketten met een 3SRETA-code. Pakketten met een andere trackingcode uit het buitenland worden altijd één keer aan de deur bezorgd. Als deze bezorgpoging niet lukt, wordt het pakket bij een afhaallocatie gebracht.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 19 september 2017 om 19:02 geantwoord

Beste postnl

13 euro voor het aangeven van een pakket bij de douane en opslagkosten - houden jullie ze daarvan vaak een aantal weken gegijzeld! 17,50 voor EMS pakketten die meestal binnen een uur alweer de douane voorbij zijn. Nee ik begrijp deze kosten niet. Inklaringskosten die begrijp ik wel maar die zijn ook super redelijk. Zelfs de overheid vraagt maar 9 euro administratiekosten.

En afgelopen zomer zijn er 4 pakketten zonder tracking code afkomstig van China niet thuis afgeleverd, maar met een postkaart -waar serieus een foto op stond van het desbetreffende pakket - werd ik geïnformeerd dat het pakket voor me klaar lag bij het postkantoor.

Helaas heb ik eerder geprobeerd antwoord te krijgen over de hoogte van uw administratiekosten, allerlei antwoorden gekregen maar geen één over de administratiekosten.

Vergeleken met enkele andere landen in Europa zijn die van u behoorlijk prijzig.

MVG

Alle klachten die gemeld zijn door JoHoe