Klacht: Aangifte cyber-crime

op 02 augustus 2011 over Act One in de categorie Informatietechnologie

Ik ben een Nederlandse en al twee jaar woonachtig in Ankara, Turkije.
Sinds 2004 is mijn website www.DrYilmaz.info is ingeschreven bij het bedrijf voor domain registratie and hosting. Deze inschrijving heeft plaatsgevonden via mijn toenmalige vriend, T., een broer van G (eigenaar van de website). Deze website, zoals u kunt vermoeden, bevat persoonlijke en professionele informatie over mij. Tevens zijn hier een aantal e-mail adressen gekoppeld die al jaren door mijn relaties bekend zijn en gebruikt worden. Ook is de website van mijn bedrijf (E.C.N. R&D Services Ltd.) in Turkije www.euro-care.net is op dezelfde wijze geregistreerd bij het bedrijf van G.. Hier zijn ook een aantal e-mail adressen gekoppeld, waarvan het belangrijkste n.yilmaz@euro-care.net.
Op 17 juni 2011 zijn ik en T. (op dit moment woonachtig in Turkije) uit elkaar gegaan. Rond die tijd heb ik ook ontdekt dat hij misbruik maakte van mijn e-mail adressen (ook in het verleden), en vanuit mijn adres/account e-mails (zonder mijn medeweten) rondstuurde. Dit heb ik met mijn mail d.d. maandag 20 juni 2011, 10:36 onmiddellijk bekend gemaakt bij G., en vriendelijk verzocht om al mijn e-mail adressen te blokkeren en te verwijderen. Op maandag 20 juni 2011, 14:58, hebben zij mij nieuwe wachtwoorden toe gemaild. Als reactie heb ik op dinsdag 21 juni 2011, 9:42, gemaild en nogmaals verzocht om al mijn e-mail adressen te blokkeren en te verwijderen, omdat ik alleen het veranderen van de wachtwoorden niet veilig genoeg vond. In zijn reactie d.d. dinsdag 21 juni 2011, 16:42, vermeld G.: “…Ik zal dit account laten blokkeren uit de server en ervoor zorgen dat er geen adressen meer met jou naam worden aangemaakt….. het lijkt me inderdaad verstandig om dit te laten verhuizen….”
Hierna bleek niets te gebeuren. Al mijn adressen bleven actief en nog steeds bruikbaar, niet voor mij, maar voor anderen! Met mijn mail d.d. 8 juli 2011, 16:30, heb ik nogmaals mijn verzoek herhaald en G. en zijn bedrijven aansprakelijk gesteld voor al de opgelopen en op te lopen schade als gevolge van deze toestand. Als antwoord zegt hij in zijn mail van 8 juli 2011, 16:55, dat ik niet zijn cliënt ben en moet contact opnemen met zijn cliënt (waarschijnlijk bedoeld hij T.). Voor zover ik weet is er geen contract, noch met mij, noch met T., het was destijds niet nodig, omdat het allemaal binnen de familie geregeld was. Ik heb wel de betaal bewijzen dat ik afgelopen jaren voor deze twee sites (en ook nog voor andere sites) betaald heb. Dus ben ik wel degelijk zijn cliënt.
Op 10 juli 2011, 14:01, heb ik aan G. een e-mail gestuurd dat ik www.DrYilmaz.info wil verhuizen naar een ander hosting bedrijf, zoals hij zelf in zijn e-mail d.d. dinsdag 21 juni 2011, 16:42, voorgestelde. Hiervoor heb ik speciale codes nodig wat hij aan mij moet doorgeven. Tot op heden heb ik hierop geen antwoord gekregen.
Zoals uzelf ook kunt controleren waren mijn adressen, neval@dryilmaz.info en info@dryilmaz.info per 22 Juli eindelijk geblokkeerd. Maar mijn zakelijk adres n.yilmaz@euro-care.net was nog steeds actief. De persoonlijke adressen werden op 25 juli weer geactiveerd, en vandaag, 28 juli zijn ze wederom geblokkeerd. Ik kan niet meer volgen wat er gebeurd. Duidelijk is dat zij niet van het goede wil zijn. Omdat de wachtwoorden zijn gewijzigd kan ik er ook niet meer bij komen en G. en zijn broer T. wel. Ik heb dan ook geen idee wat zijn met mijn e-mail accounts en mijn persoonlijke en zakelijke informatie doen. G. misbruikt zijn macht en positie en is zeker in staat nog meer te doen.
Mijn wens is dat al mijn accounts en e-mail adressen geblokkeerd en verwijderd worden en dat ik onmiddellijk de nodige codes krijg om mijn persoonlijke en zakelijke sites www.DrYilmaz.info en www.euro-care.net naar elders voor domain registratie en hosting te verhuizen.

Hopend u voldoende te hebben ingelicht,
Teken ik,
Dr. E. N. Yilmaz

Alle klachten die gemeld zijn door neval