Klacht: Achteraf een rekening gekregen

op 25 juni 2021 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Ik kreeg per post een brief dat ik weer in aanmerking kwam voor een gratis bril. Inderdaad was het weer 3 jaar geleden dat ik mijn laatste bril kreeg. Ik ga al jaren naar de hans anders op de Hesseplaats in Rotterdam. Na de oogmeting werd alles in het systeem gezet en kreeg ik te horen dat ik 300 euro bij moest betalen. Toen zei ik dat ik de bril dan niet hoef, want ik kan dat niet betalen. Toen is er een andere berekening gedaan waarbij ik dan 170 moest bijbetalen, maar ook dat is voor mij teveel, ik had immers een brief gekregen dat ik dezelfde bril gratis zou krijgen. Na overleg met haar collega hoorde ik ze iets zeggen van dubbele brilvergoeding. Toen kreeg ik te horen dat ik 33 euro bij moest betalen en daar zat dan ook nog de bril garant plan bij en daar hoefde ik dan niets extra’s voor bij te betalen. Ik ging hiermee akkoord. Eenmaal bij de kassa moest ik de bon ondertekenen en daar zag ik op dat de brilgarant plan 22 euro koste en er apart was bijgedaan. Er was mij verteld dat ik daar niet extra voor hoefde te betalen. Ik gaf aan dat als ik een verzekering erbij wil, dat ik daar dan zelf wel om vraag, maar ik heb het niet nodig. Toen hebben ze een nieuwe bon gemaakt waarbij de bril garantplan was weggehaald. Uiteindelijk 11 euro extra bijbetaald.
Nu na twee weken krijg ik een rekening om te betalen van Hans Anders, waarbij ik alsnog 70 euro moet betalen, omdat mijn zorgverzekeraar niet alles heeft vergoed wat was gedeclareerd door Hans Anders. mijn aanbetaling van 11 euro is hier ook niet mee verrekend. Ze maken er echt een potje van. De bedragen die in de brief staan zijn hele andere bedragen dan op mijn bon die ik had ondertekend. Op hun website kan ik ook nergens terecht met een klacht en de bij de klantenservice is er een lange wachttijd.
Die 70 euro kan ik echt niet betalen.

Er is mij gezegd dat ik 11 euro moest bijbetalen en dat heb ik gedaan. Ik wil niets meer bijbetalen. Voortaan moeten ze duidelijker zijn. Ik heb terwijl ik daar zat 3 keer een ander bedrag te horen gekregen, dit kan echt niet. En dan ook een verzekering zonder te overleggen op de bon zetten.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 13 juli 2021 om 14:01 geantwoord

Beste Monique S T,

Bedankt voor het kenbaar maken van uw onvrede. Ik wil u allereerst mijn excuses aanbieden voor de late reactie via Klacht.nl.

Gebaseerd op uw gegevens, is uw klacht destijds al wel beantwoord, maar via een ander kanaal.

Mochten wij in de toekomst iets voor u kunnen betekenen, dan weet u ons te vinden.

Lisanne
Hans Anders Webcare

Heeft op 13 juli 2021 om 14:40 geantwoord

Ik heb niets gehoord via een ander kanaal. Niet telefonisch, niet per post en ook niet via de mail. Ik weet dus niet wat de geboden oplossing is. Zou ik dat alsnog te horen kunnen krijgen?
Monique

Bericht van Hans Anders

1 week geleden - Beste Monique S T, Bedankt voor uw aanvullende bericht. Ik vind het nogmaals jammer om te horen dat de antwoorden elkaar gekruist hebben. Excuses voor het ongemak. Wij hebben elkaar zojuist telefonisch gesproken en verder behandeld. Mocht u in de toekomst vragen hebben, dan weet u ons te vinden. Met vriendelijke groet, Halima Hans Anders Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Monique S T