Klacht: Absurde verhoging openstaand bedrag

op 20 september 2016 over Hoist Finance in de categorie Vermogensbeheer

Aug 2013 heb ik een rentestop aangeboden gekregen (bij Hoist Finance AB) , indien er maandelijks €150 aan hen werd overgemaakt.
Het openstaand bedrag bedroeg op dat moment €5635,90.

Deze aanbieding is door mij geaccepteerd, waarna er maandelijks (conform de afspraak) €150 aan Hoist overgemaakt.

36 maanden verder (inmiddels €5400,- overgemaakt), heb ik een brief van Hoist ontvangen waarin zij aangeven dat het openstaand bedrag nog €235,90 bedraagt, wat correct is.

Afgelopen maand (aug 2016) zat ik even krap bij kas, waardoor ik de afgesproken termijn van €150 niet ben nagekomen.
Met in het achterhoofd dat de resterende €235,90 eind september door mij in z’n geheel zou worden voldaan.

Tot mijn verbazing heb ik nu een schrijven van Hoist ontvangen, waarin zij aangeven dat ” vanwege het uitblijven van betaling het openstaand bedrag nu €1376,- (!) bedraagt”.

Uiterlijk ben ik voornemens om het enkel het overgebleven bedrag van €235,90 eind september te betalen.

Sta ik hiermee in mijn recht?
Kan ik het schrijven van Hoist, waarin zij aangeven dat het openstaand bedrag nu €1376 bedraagt negeren?

Ik ben tevreden als ik na betaling van de resterende €235,90 van de schuld af ben

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hoist Finance over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hoist Finance in behandeling genomen

Bericht van Hoist Finance

2 maanden geleden - Geachte heer Druiventak, Bedankt voor uw reactie. Om u verder te helpen, zullen wij u persoonlijk per e-mail verder berichten over de oplossing. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, Met vriendelijke groet, Hoist Finance

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hoist Finance een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hoist Finance

Heeft op 30 september 2016 om 11:54 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door arzilio