Klacht: Abonnement wordt omgezet

op 29 december 2017 over Volkskrant in de categorie Kranten - Landelijk

Sinds december 2015 heb ik een weekendabonnement op de Volkskrant. á €9,95 per maand. Nette prijs.
Op zaterdag krijg ik de papieren versie, met magazines.
Door de week kan ik de digitale versie lezen. En Topics kan ik bekijken. Dat doe ik niet elke dag, integendeel. Daarom heb ik juist een weekend-abonnement genomen.
Op 28 december zie ik plots dat er €23,50 is afgeschreven. TBV De Persgroep waaronder de Volkskrant valt.
Ik zou nu een abonnement voor 4 kranten hebben.

Gebeld allicht: “ja, in de overeenkomst (van 2 jaar geleden) staat dat u zonder wederopzegging akkoord gaat met een abonnement.”
Aardige jongen, hij vertelt ook maar wat hij opgedragen krijgt.

Oké, ik begrijp het punt. Ik had 2 jaar geleden in mijn agenda voor november 2017 moeten noteren dat ik de Volkskrant zou opzeggen.
Laat ik dat nu straal vergeten zijn.
En weet u wat veel klantvriendelijke bedrijven doen? Die sturen een herinneringsmail: wilt u nog dit abonnement behouden; wilt u een ander abonnement; wilt u opzeggen – wat wij enorm jammer zouden vinden…”
Nee, niets daarvan.bij de Persgroep / Volkskrant.

De Persgroep klaagde al over het afnemende aantal abonnees.
Verbaast u dat? Mij niet.
Nu weer één minder.

€23,50 is afgeboekt van mijn bankrekening. Ik vermoed dat ik dat MOET terugbetalen….vanwege die vergeten regeltjes van 2 jaar geleden….

€23,50 niet moeten betalen.
Een excuus voor het nalatig zijn van de Persgroep / Volkskrant voor het niet tijdig informeren over de afloop van het abonnement.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Volkskrant

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Volkskrant nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Flipflap321