Klacht: Abonnement verlengen bij Hi

op 20 oktober 2011 over Hi in de categorie Mobiele Telefonie

Binnenkort loopt mijn Sim Only abonnement bij Hi af. Nu had ik bij Vodafone al een goed alternatief gevonden (smartphone, sms, bel en internet). Omdat ik klant ben bij Hi belde ik eerst Hi op om te kijken of zij mij iets beters konden bieden dan vodafone. Na lang onderhandelen(20min) konden ze dit: totaalkosten 24 maanden voor 175 belminuten 150 sms en 500MB voor in totaal €688,75. Ik gaf aan een dag bedenktijd te willen, waarop de verkoper zei mij de volgende dag om 17:00 terug te bellen.

48 uur later had ik nog steeds geen telefoontje. Daarom belde ik weer met Hi. Bleek dat mij een aanbod was gedaan dat “niet kan”. Het speet deze verkoper heel erg en hij wou er met mij uitkomen. 45 minuten onderhandelen later had ik een abonnement van 250 belminuten/500sms en 350MB bedongen. Dacht ik. 5 minuten later rolde de bevestiging mijn inbox in. Hierop niks van de bedongen kortingen.

Vanochtend belde ik dus weer met Hi. Bleek dat de korting over de telefoon(€70) en overbruggingskorting om het eerdere aanbod te benaderen(€30) wel genoteerd waren, maar niet in de order verwerkt. Mij is geadviseerd de order niet te accepteren waarmee het contract ongeldig is. Echter, tegen die tijd is de opzegtermijn voor mijn huidige abonnement verstreken, waardoor ik er nog een maand aan vast zit.

De totale tijd die ik aan de telefoon heb gehangen met Hi is 1:25 uur, wat allemaal boven mij huidige krappe abonnement komt. Dit kost mij minstens €30.

Mondelinge afspraak = bindend. Niet nagekomen = ontslag verkoopmedewerker, vertelde hij mij zelf. Dus oplossing = ontslag verkoopmedewerker! Daarnaast te allen tijde schriftelijke bevestiging van gemaakte afspraken naar klant sturen. Dit wordt nu pertinent niet gedaan.

Alle klachten die gemeld zijn door DeGewoneMan