Klacht: Abonnement telefonisch aangepraat en niet meer terug te draaien

op 23 mei 2017 over bedrijvenpagina.nl in de categorie Online Gidsen

In mijn naïviteit heb ik me laten ompraten door Bedrijvenpagina.nl. Ik kreeg eerst een vriendelijke jongedame aan de telefoon die vertelde dat er al veel mensen bij hun aan hebben gegeven dat ze graag contact met me op willen nemen via de bedrijvenpagina en of ze even m’n contact gegevens met me door kunnen nemen. Mijn vraag daarop is waar ze van zijn, en of dit via de Kvk komt.
Ja wordt er geantwoord.
Ze vertelt mij dat ze ons bedrijf zou kunnen helpen om meer klanten aan te trekken en dat we bovenaan de zoekresultaten komen te staan als ik ze help met een paar zoekwoorden. Zo gezegd zo gedaan, want je denkt dat dit via de Kvk komt en dat ze daadwerkelijk startende ondernemers willen helpen.
Hierna noemt ze dat er kosten aan verbonden zijn om op de site vermeld te worden, voor 1euro per dag. En dat we ten alle tijden kunnen opzeggen. En dat we alles zelf bij kunnen werken op de pagina.
Mocht je na een jaar betalen, niet tevreden zijn over de toegenomen klanten via de pagina. Dan krijg je kosteloos nog een jaar, wordt beloofd.
Daarop vraag ik of ze dit alles kunnen mailen, omdat ik niet alleen ben, maar een VOF ben. Ze vragen of mijn emailadres klopt, en we lopen al mijn gegevens door. Want ze heeft onze website en Facebook pagina bij de hand.
Ik zit in de auto en kan soms stukken niet verstaan, dus de communicatie verloopt niet de hele tijd gemakkelijk. Ik kan soms stukken niet horen en vraag of ze het wil herhalen.
Ik vraag nogmaals of dit alles via de mail naar me toe komt? Ja dat is geen probleem.

Ik krijg nog een andere mevrouw aan de telefoon om alles na te lopen wat we hebben afgesproken.
Ik denk dat ik hier nog allemaal onderuit kan, en ga akkoord met het doornemen van mijn gegevens en denk ik lees alles wel goed in de mail.

Dezelfde dag ontvangen we een welkomstmail met allerlei gegevens maar nergens is zichtbaar hoe je een en ander kunt afzeggen of stopzetten.

Binnen 4 dagen ontvangen we een factuur voor €365,- ex btw.

Na telefonisch contact te hebben gezocht, waarin ik heb aangegeven dat wij geen gebruik willen maken van de diensten van bedrijvenpagina.nl en een kopie van het opgenomen gesprek willen ontvangen.
Dit hebben we per mail ontvangen maar helaas bevat dit alleen het laatste stuk waarin je hoort dat mijn vennoot haar contactgegevens bevestigd. Er is niet te horen dat mijn vennoot aangeeft dat ze niet alleen is maar dat het bedrijf een VOF is en dat ze eerst wil overleggen dus de informatie per email wil ontvangen.

Wij zijn tevreden als onze vermelding op bedrijvenpagina.nl wordt verwijderd en de factuur wordt gecrediteerd.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar bedrijvenpagina.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door bedrijvenpagina.nl in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Yvonne Okx

3 weken geleden - Er is een oplossing aangeboden die naar onze tevredenheid is. Klacht is afgehandeld

Alle klachten die gemeld zijn door Yvonne Okx