Klacht: Abonnement op dubieuze manier afgesloten

op 15 juni 2017 over Belcentrale in de categorie Vaste Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik zit al een tijdje bij Belcentrale met een telefoon abonnement.

We hebben al een paar keer een knelpunt gehad dat de winkel niet telefonisch bereikbaar was, wat leiden tot omzet verlies.

Dit hebben we voor lief genomen.

Het echte knel punt is komt als het personeel vanuit het niets gebeld dat er een monteur zou langskomen om een modem te plaatsen. Als we dit niet zouden afnemen zou de telefoon niet meer werken.

Dus monteur komt langs en installeert een modem,

knelpunten per direct:
– het afrekensysteem werkte niet
– het beveiliging systeem werkte niet
– het online boeking systeem werkte niet
monteur moest terug komen, is opgelost.

vervolgens blijf je achter met het knelpunt dat de systeem beheerder geen toestemming meer heeft voor toegang.
Wat natuurlijk extra kosten vanuit de systeem beheerder meebrengt.

Grootste knelpunt komt (en wat er niet door de Belcentrale vermeld word) is dat de monteur tevens een internet abonnement komt afsluiten.

Een medewerker heeft getekend naar haar idee voor ontvangst, blijkt dus voor een 2 jarig abonnement. Ik heb hier geen toestemming voor gegeven.

De medewerker is niet bevoegd om een abonnement af te sluiten vanuit het bedrijf.

Voor Internet zitten we bij KPN zakelijk, daar was en ben ik altijd tevreden over geweest en dat abonnement loopt nog steeds.
waardoor we met dubbele kosten zijn opgescheept.

Ik ben inmiddels 4 mailtjes en ongeveer 10 telefoontjes verder bij Belcentrale, maar ik kom niet verder.

Ik heb blijkbaar de juiste persoon al aan de telefoon gehad, dhr K van der Lindt, relatie manager.

Na het verhaal te hebben uitgelegd, zou de heer van der Lindt mij terug bellen,

dit is tot op heden niet gebeurt.

nu heb ik de facturen voor het bellen netjes betaalt, voor het andere ‘abonnement’ niet (staat op dezelfde factuur).
Met de reden dat ik niet eens ben dat we op deze manier een internet abonnement hebben afgesloten.

nu heeft Belcentrale het ‘uitbellen’ geblokkeerd, het gene waar we juist wel voor betalen.

het zogenaamde internet abonnement zou volgens de facturen per 1 april zijn gestart. Maar volgens het orderformulier op 8-8-2016.

Gewenste Oplossing:

Ik wil binnen per 31 juli 2017 van deze Belcentrale af zijn, helemaal.

volgens Belcentrale algemene voorwaarden kan dat als het abonnement
voor 16 oktober 2016 zijn afgesloten, kosteloos, met een maand opzeg termijn. nu loopt mijn basis abonnement al vanaf 2014, dus dat moet lukken.

alleen het dubieuze abonnement loopt per 1 april 2017 in de facturen, terwijl volgens de orderformulier het per 08 -08 -2016 zou zijn, oftewel ook voor oktober 2016.

De eventuele gemaakte kosten van het internet tot 31 juli 2017 wil ik vergoeden bij de Belcentrale.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Belcentrale over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Belcentrale in behandeling genomen

Bericht van Belcentrale

4 weken geleden - Beste heer Dingarten, Wij betreuren het ten zeerste dat u een klacht heeft over Belcentrale. Momenteel is uw klacht in behandeling door de heer van de Lindt en werken we naar een passende oplossing van uw klacht. Dank voor uw geduld. Vriendelijke groet, Team Belcentrale.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Belcentrale een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Belcentrale

Heeft op 10 juli 2017 om 13:30 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Dennis,

Na veelvuldig contact naar aanleiding van uw klacht hebben wij onderstaande afspraken gemaakt. De portering van uw nummers zijn inmiddels afgerond en uw telefonie werkt naar behoren.
Wij hebben afgesproken dat de PSTN lijn per direct opgeheven word en daarmee de maandelijkse kosten verlaagd worden. Ook hebben we afgesproken dat je mij de factuur van de andere locatie doet toekomen en ik aan de hand daarvan een voorstel zal doen m.b.t. het verder verlagen van de maandelijkse kosten.

Ik hoop van harte dat de klacht naar tevredenheid is opgelost.

Vriendelijke groet,
Team Belcentrale

Alle klachten die gemeld zijn door DennisDingarten