Klacht: abonnemen geblokkeerd door fout connexxion

op 13 april 2017 over Connexxion in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn zoon heeft een abonnement en gebruikt deze ook in de betaalde zone.
Hij heeft ingecheckt en 11 minuten later weer uitgecheckt binnen de zone. Dit is ook uit te lezen op OV chipkaart. Echter door een fout in de apparatuur is hij pas uitgecheckt aan het einde van de rit een half uur later. Nu staat er plotseling een negatief saldo op zijn rekening en is zijn abonnement geblokkeerd en kan hij niet meer reizen door een fout bij Connexxion. Als je de service lijn belt kunnen ze niets voor je doen en vertellen ze je doodleuk dat je het negatieve saldo maar moet aanvullen terwijl je dat niet verbruikt hebt. En op de vraag hoe mijn zoon nu naar huis moet uit scchool? is hun antwoord dat je dat zelf mag uitzoeken!! Nu kan mijn zoon zijn betaalde abonnement niet meer gebruiken om naar school te gaan omdat Connexxion service de fout niet wil herstellen. Ze kunnen alles uitlezen waar en wanneer is in en uitgecheckt maar verdommen hun medewerking.
Geweldig die service lijn die niets wil betekenen en geen service wil bieden.

Met spoed en onmiddellijke ingang het betaalde abonnement weer geldig maken. Daar hebben we voor betaald!!

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Connexxion

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Connexxion nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht gemiti66

6 maanden geleden - Fijn dat Connexxion heeft gereageerd. Alleen het antwoord wat ze geven slaat op niets. Helaas valt het met een volledig geautomatiseerd systeem niet geheel uit te sluiten dat er eens iets fout gaat. Dit was hun antwoord: Op het moment dat dit gebeurt doen wij er alles aan om dit zo spoedig mogelijk recht te zetten. ( dus niet) Om een dergelijke situatie in het vervolg te kunnen voorkomen, raden wij u aan wat saldo op de OV-Chipkaart te zetten of om automatisch opladen op de OV-Chipkaart te activeren. Dus ik moet extra investeren omdat het bij Connexxion fout gaat? Wij betalen elke maand voor een abonnement!! Is het niet beter om de service aan te passen in geval er iets fout gaat en Connexxion de klanten beter en sneller kan helpen????? Telefonische service is al helemaal niet mogelijk bij Connexxion in geval van storing!! Connexxion is verantwoordelijk voor zijn fouten maar nemen hun verantwoordelijkheid niet en schuiven het af naar de klanten door te adviseren extra geld te investeren. Maar vergoeding geven voor de geleden schade wat volgens de wet verplicht is geven ze geen antwoord op ondanks mijn verzoek per mail! U bent gewaarschuwd voor deze praktijken van Connexxion!!

Alle klachten die gemeld zijn door gemiti66