Klacht: Aanvraag nieuwe OV Chipkaart

op 30 juni 2017 over Ov chipkaart in de categorie Openbaar Vervoer

Op 28-06 2017 zou mijn OV chipkaart verlopen. Op 21-06-2017 heb ik middels de site van OV Chipkaart een aanvraag ingediend voor een nieuwe OV Chipkaart. Inmiddels ben ik leeg gebeld door mijn telefoontjes naar OV Chipkaart.
Hieronder volgt de mailcorrespondentie in navolging van de telefoongesprekken die gevoerd zijn.met OV Chipkaart inzake deze kwestie. Mail 1 dateert van 28-06, de tweede van 30-06

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw vraag ontvangen en geregistreerd onder contactnummer: 6306326.

Uw vraag is: Per 28-06-2017 verliep mijn OV chipkaart.
OP 21-06-2017 heb ik via jullie website een nieuwe OV kaart aangevraagd. Op 23 juni ontving ik een nieuwe kaart echter zonder foto. Ik heb toen contact met jullie opgenomen met de mededeling dat ik 29-06-2017 met de trein onder gebruikmaking van mijn keuzedag naar Delft zou gaan. We hebben toen met elkaar afgesproken (zie dossier) dat indien ik niet op tijd een geldige kaart zou hebben ontvangen (dus met foto) ik de kosten van de reis zou kunnen declareren.
Vandaag kreeg ik vervolgens de nieuwe kaart binnen echter wederom zonder foto!!!
Weer gebeld en toen werd mij verteld dat ik de foto maar moest uploaden via het contactformulier en het reizen maar moest gaan regelen met de NS.
Ik heb gezegd dat de kosten voor mijn reis naar Delft gedeclareerd zullen worden bij OV Chip omdat jullie aansprakelijk zijn voor de ontstane wanorde. Hiervan is een entry gemaakt en doorgezet naar een interne afdeling door uw medewerkster. Inmiddels toch naar NS gebeld (0307515155). Bleek ik weer bij OV chip uit te komen omdat ik optie 4 uit het keuzemenu heb gepakt omdat dit ging over reizen met de OV chipkaart.
Toen kreeg ik te horen dat ik niet keuze 4 maar keuze 2 had moeten maken. Maar weer opnieuw bellen….keuze 2 is vragen over abonnement ov fiets etc. Wie bedenkt dat je voor een niet geldige OV chipkaart moet bellen met OV fiets abonn etc.
Uiteindelijk werd ik daar goed te woord gestaan door iemand die wel wist hoe de vork in de steel steekt en blijkt dat ik alle kosten van het reizen tot op het moment van ontvangst nieuwe OV kaart moet declareren bij de NS en niet bij OV chip.
Dit betekent tot 2 keer toe dat ik door uw medewerkers verkeerd ben voorgelicht….. Schande!!!
Nu ben ik inmiddels diverse telefoontjes met de bijbehorende onkosten en een hoop frustratie verder. IK wil dan ook gebruik maken van jullie coulanceregeling en gecompenseerd worden voor de geleden materiele en immateriele schade.
Ik ga ervan uit dat u uw verantwoordelijkheid neemt in deze en dat de kwestie naar behoren wordt afgehandeld.

Bijlage: Foto voor OV Chipkaart

Wij streven ernaar uw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

Mail 2
Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw vraag ontvangen en geregistreerd onder contactnummer: 6313973.

Vandaag onderstaande mail van uw organisatie ontvangen. Heeft me weer een hoop geld gekost om dit verhelderd te krijgen door uw organisatie want de inhoud van uw mail correspondeert niet met de werkelijkheid.
Bekijk deze email in je favoriete browser
(deze link is tot 1 week na verzenddatum te gebruiken)

Onderwerp : Wij hebben uw verzoek voor een OV-chipkaart verwerkt
Kenmerk : EMA007-0616

Geachte mevrouw Drijvers,
Wij hebben uw verzoek verwerkt voor het vervangen van de verloren of gestolen OV-chipkaart. Het gaat om de OV-chipkaart met kaartnummer 3528 0434 0914 4877.
Geen saldo op oude kaart
Er stond geen saldo meer op uw oude kaart.
Let op: abonnement en automatisch opladen Had u een abonnement en/of automatisch opladen op uw oude kaart staan? Dan staat dit ook op uw nieuwe kaart. Deze ontvangt u binnen gemiddeld 3 werkdagen.
Meer informatie?
Kijk op www.ov-chipkaart.nl. Of bel met Klantenservice OV-chipkaart, 0900-0980 (€ 0,50 per gesprek). Bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur en op zaterdag, zondag en feestdagen van 10.00 tot 16.00 uur.
Postbus 365
3800 AJ Amersfoort
Deze mail is automatisch gegenereerd

Voeg maar toe aan het coulanceverzoek bij u ingediend dd 28-06-2017

Ook van deze blijk van incompetentie zal ik de NS op de hoogte brengen zodat zij de samenwerking met uw organisatie hopelijk zullen gaan heroverwegen.

Wij streven ernaar uw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

Klantenservice OV-chipkaart

Ik ben tevreden als ik een flinke coulanceregeling heb kunnen treffen met OV-Chipkaart, dat er heroverwogen gaat worden door de NS of de samenwerking met deze incompetente organisatie wel voortgezet moet worden en dat in de tussentijd de moeite wordt genomen om het personeel wat geconfronteerd wordt met deze klachten fatsoenlijk op te leiden zodat ze weten waar ze het over hebben.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ov chipkaart

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ov chipkaart nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door PCM Drijvers