Klacht: aansluiting

op 27 oktober 2011 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

Mijn abbonnement is geregistreerd onder klantnummer 85534898.
Op 30 september werd een afspraak gemaakt voor de aansluiting. Op genoemde dag kwam een monteur langs. Deze plaatste de schotel en boorde met beschadigingen van de betreffende bakstenen gaten in de buitenmuur voor de 3 kabels, benodigd voor de aansluiting van 3 tv-apparaten.
Vervolgens werden de kabels aan de schotel aangesloten en zonder verdere bevestigingen aan de buitenmuur door de geboorde gaten gestopt. Voor de 2 tv’s in de slaapkamer en bijkamer bleeft het daarbij. Voor de t.v. in de woonkamer werd een lange kabel door het hele huis midden op de vloer en zonder enige bevestiging gelegd en aangesloten op deze t.v. Desgevraagd werd medegedeeld dat de service van canal digital volgens hun algemene voorwaarden hiermee ophield. Als ik de kabels onder de woonkamer door de kelder wilde leiden, dan moest ik dat zelf maar regelen. Telefoon en internet zou later toegestuurde wotden. Ook hiervoor zou ik zelf de aansluitingen moeten regelen.
Omdat ik zelf niet over vaardigheden beschik e.e.a. zelf te verhelpen en de kabels in de woonkamervloer voor gevaarlijke situaties zorgden, heb ik op 13 oktober uiteindelijk telefonisch een klacht ingediend bij het bedrijf. Te woord gestaan door ene dhr. de Wit van de klantenservice werd mij te verstaan gegeven dat ik volgens de regels aangesloten was en dat ik i.v.m. vacantie mijnerzijds tot 25 oktober maar daarna over de klacht moest terugbellen.
Omdat het door mij opgezegde abbonnement bij Ziggo elk moment geëffectueerd kon worden, heb ik spoorslags Ziggo gebeld met het verzoek mijn abbonnement voor tv, internet en bellen te continueren totdat alle problemen met Canal Digital verholpen zouden zijn.
Op 26 oktober werd ik vervolgens tot mijn verrassing gebeld door ene mevrouw Silvia Berkens die informeerde of de aansluiting geheel naar wens verlopen was. N.a.v. mijn mededeling dat dit geenszins zo was en dat ik eerder reeds daarover geklaagd had, werd mij medegedeeld dat deze klacht haar niet bekend was, maar dat zij er zelf mede op zou toezien dat alles netjes aangesloten zou worden; zoals dat nu gebeurd was, kon volgens haar echt niet. Gevraagd werd de volgende dag met de klantenservice te bellen en daarmee een afspraak met de monteur te maken, zodat alles meteen netjes verholpen kon worden. Zij zelf zou ook nog contact met de betreffende afdeling opnemen, zodat er van twee kanten aan gewerkt kon worden. Voor mij was dat op dat moment een hele geruststelling
Toen ik op 27 oktober echter een monteur probeerde te regelen via de afd. klantenservice, bleek dit een misvatting te zijn. Dhr. Wouter de Wit gaf mij te verstaan dat een monteur niet aangeboden kon worden, ook niet voor aansluiting van internet en telefoon. Hem er mee geconfronteerd dat in hun email van 30-9-2011 uitdrukkerlijk aangeboden werd een monteur internet en telefoon aan te sluiten, werd afgedaan met de mededeling dat ik zelf maar voor mijn kosten voor een monteur moest zorgen. Ook de mededeling dat mevr. Berkens de dag er voor toegezegd had dat een monteur voor een correcte en volledige aansluiting en bevestiging van kabels zou zorgdragen had geen effect. Mevr. Berkens verkocht alleen verkooppraatjes en met deze persoon konden ze niets, aldus dhr. de |Wit. Bovendien werkte zij voor een ander bedrijf dan waarvoor dhr. de Wit werkte. Ook van eerder ingediende klachten was niets bekend. Als ik een klacht wilde indienen moest dit per email met foto’s gebeuren. Er werd echter op voorhand gezegd dat dit niet tot verbeterde aansluiting van het geleverde werk zou leiden omdat alles volgens de regeltjes (algemene voorwaarden) gebeurd zou zijn, aldus dhr. de Wit.
Voor mij was dit aanleiding het gesprek te beëindigen en e.e.a. aan U voor te leggen. Het kan toch niet zo zijn dat mensen op een dergelijke schandalige manier door een bedrijf afgescheept en belazerd worden.

-aansluiting van (3) tv's, internet en telefoon door en op kosten van Canal Digital, met fatsoenlijke bevestiging van bekabeling
-herstel beschadigingen aan de buitenmuur
-uitstel van betaling van abbonnementsgeld bij Canal
Digital
-vergoeding van de kosten van lange telefoongesprekken en excuses voor de behandeling bij de telefonische klachten
-vergoeding van dubbel abbonnementsgeld bij Ziggo

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Canaldigitaal

6 jaren geleden - Het is natuurlijk uitermate vervelend in het geval dat de installatie niet goed verloopt. In uw geval willen wij u adviseren om foto's van de opgelopen schade op te sturen naar ons postadres. Zodoende kan er een goede oplossing worden aangeboden. Wat betreft de bekabeling voor de 2e en/of 3e set, kunnen wij enkel aangeven dat de bekabeling wordt voorbereid door de monteur. Vervolgens worden de 2e en/of 3e ontvanger via de post geleverd. U kunt uw brief met foto's sturen naar: CanalDigitaal Postbus 444 1200 JJ Hilversum Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, WebCare CanalDigitaal

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 28 november 2013 om 12:13 geantwoord

Beste,
Deze klacht is van ruim een jaar geleden en om die reden sluiten wij deze af.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice telefoonnummer 0900-9323 (15 ct per minuut).
Webcare Team CanalDigitaal

Alle klachten die gemeld zijn door marlies crombach