Klacht: Aanmaningskosten openstaande bedrag

op 02 augustus 2017 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik zeg van dat ik heb betaald en geen openstaande betalingen heb maar Essent zegt van dat ik moet betalen ik betaal maar Essent zegt steeds je hebt openstaande bedrag. Als ik kijk naar mijn Essent ga dan zie ik niet de bedrag dat ik heb betaald zo zijn er maar aanmaningskosten erbij gekomen dus ik vraag van hun overzicht wat ik heb betaald maar ze zeggen nee u kunt niet van ons overzicht krijgen. Heb 4 dagen geleden geld overgemaakt en 1 week geleden heb een nota gekregen van hun maar nu zeggen ze nog dat ik nog maand augustus + € 20 aanmaningskosten moet betalen. Voor het zekerheid betaalde ik vanaf maand 2 10 euro extra dan mijn termijnbedrag. – Klantnummer 0171569994

Gewenste Oplossing:

Ben Tevreden als ik geen openstaande bedrag meer hebt. En mijn geld meenemen naar eindrekening als ik nog geld over heb dan.
Daarnaast ben ik ook tevreden als ik mijn overzicht krijg.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 02 augustus 2017 om 13:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste dhr Siri,

Zojuist hebben we elkaar telefonisch gesproken over de klacht die op 1 augustus is geplaatst. We hebben afgesproken dat ik je een betalingsoverzicht zou sturen en dat heb ik zojuist gedaan. Ik wacht even je reactie op mijn e-mail af zodat ik je hopelijk meer duidelijkheid kan geven in de betalingen die gedaan zijn.

Met vriendelijke groet,

Denis
Webcare

Bericht van Essent

2 weken geleden - Beste heer, Wij brengen aanmaningskosten in rekening per factuur die te laat betaald wordt. Het kan voorkomen dat er dan op dezelfde dag (en een dag later) aanmaningskosten in rekening worden gebracht voor meerdere facturen. De 2 keer 20 euro aanmaningskosten van 17 juli 2017 hebben we voor u geannuleerd, die hoeven dan ook niet betaald te worden. Met vriendelijke groet, Ron Essent

Bericht van Essent

2 weken geleden - Hallo, Jammer om te horen dat u nog niet tevreden bent. Ik zie dat uw betaling op 31 juli is ontvangen, die hebben wij verrekend met het termijnbedrag van juli. De aanmaankosten zijn in rekening gebracht op 30 juli. Ik vermoed dat uw betaling toen al onderweg was en heb besloten om deze kosten ook voor u te laten vervallen. We hebben nu in totaal 3x kosten van 20 euro laten vervallen voor u. De betaling voor het termijnbedrag van augustus hebben we nog niet ontvangen. Deze had binnen moeten zijn op 2 augustus. Dit is het enigste bedrag wat nu nog betaald dient te worden. De incassoprocedure blijft lopen totdat wij deze betaling hebben ontvangen. Met vriendelijke groet, Angelique Essent Klantenservice Webcare

Bericht van Essent

2 weken geleden - Hallo, Er zijn in totaal 4x incassokosten in rekening gebracht. Zoals afgesproken hebben we de incassokosten van datum 17 en 30 juli laten vervallen. De kosten van 18 juli zijn wel terecht in rekening gebracht. Die gaan over het termijnbedrag van de maand juni. Dit termijnbedrag moest betaald zijn op 2 juni. De betaling hiervoor hebben we te laat ontvangen. De kosten hiervan laten we niet vervallen. Je hebt deze inmiddels al wel voldaan. Met vriendelijke groet, Angelique Essent Klantenservice Webcare

Bericht van Essent

2 weken geleden - Hallo, In uw gegevens ziet u die andere 2 incassokosten niet meer omdat dit in het systeem is verwijderd. De incassokosten die ik vandaag heb laten vervallen is op een andere manier verwerkt. Daarom ziet u dat nog wel staan in Mijn Essent. De andere incassokosten zijn terecht in rekening gebracht en laten wij niet vervallen. De betaling hebben wij niet op tijd ontvangen. U bent tijdig op de hoogte gebracht van wanneer een betaling bij ons moet binnen zijn. U ontvangt altijd een herinnering. Dan heeft u nogmaals 14 dagen de tijd om een betaling te voldoen. Wij hebben u meer dan genoeg ruimte gegeven om de betalingen op tijd te voldoen. U bent als klant namelijk ook zelf verantwoordelijk om een te zorgen dat een betaling op tijd wordt gedaan. Ik snap dat dit niet het antwoord is dat u had verwacht, mijn excuses hiervoor. Met vriendelijke groet, Angelique Essent Klantenservice Webcare

Reactie van de melder van de klacht Gebruiker7777777

2 weken geleden - Het probleem is niet opgelost maar er staat wel als opgelost! Klacht.Nl

Reactie van de melder van de klacht Gebruiker7777777

2 weken geleden - Krijg € 170 eindafrekening van Essent vandaar dat ze zo moeilijk doen. Denk 3x na als je gaat overstappen!

Bericht van Essent

2 weken geleden - Hallo, Wij hebben al meerdere keren antwoord gegeven op uw vragen. Wij zijn coulant geweest in het laten vervallen van de incassokosten. Verder dan dit gaan wij ook niet. Met vriendelijke groet, Angelique Essent Klantenservice Webcare

Bericht van Essent

1 week geleden - Hallo, De dubbele aanmaankosten (voor 2 verschillende rekeningen) hebben wij geannuleerd. Deze zul je niet meer online terug zien. Online zie je wel dat de aanmaankosten van 30 juli "betaald" zijn. Deze heb je niet zelf betaald, maar hebben wij via coulance betaald (geannuleerd) voor je. De overige aanmaankosten die in rekening zijn gebracht, heb je wel zelf betaald. Met vriendelijke groet, Ron Essent Webcare

Bericht van Essent

1 week geleden - Hallo, Wij hebben termijnbedragen in rekening gebracht in de maand februari, maart, april, mei, juni, juli en augustus. Je hebt voor de volgende maanden incassokosten in rekening gebracht gekregen: April: 2x 20 euro Mei:: 1x 20 euro Juni: 2x 20 euro Juli: 1x 20 euro. In totaal heb je 6x incassokosten in rekening gebracht gekregen doordat wij de betalingen te laat hebben ontvangen. Wij hebben hiervan 3x incassokosten laten vervallen. De overige 3x laten wij niet vervallen, hierin zijn wij al voldoende coulant geweest. Die zijn terecht in rekening gebracht en deze heb je ook netjes betaald. Wat nu nog betaald moet worden is het termijnbedrag van 75 euro. Als dat is wat je zojuist hebt overgemaakt dan heb je geen achterstallige betalingen meer. Met vriendelijke groet, Angelique Essent Webcare

Heeft op 07 augustus 2017 om 16:46 geantwoord

Nooit meer Essent.

Alle klachten die gemeld zijn door Gebruiker7777777