Klacht: Aankoop van zegels.

op 05 augustus 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Per 1 juli j.l. is het kennelijk niet meer mogelijk om bij postagent-
schappen een machine uitgedraaide zegel te krijgen, bijv. zoals bij
Bruna maar men is verplicht om een boekje(blaadje) met zegels te
kopen niet alleen voor binnenlandse post maar ook voor het buiten-
land. Hedenmiddag bij Bruna Roden moest ik een “boekje” voor
binnenland kopen en ook een boekje voor buitenland,totale kosten
€ 13,75 – echter voor mijn drie brieven (2 binnenland en 1 buitenland)
had ik slechts € 6,88 nodig – de rest van de zegels had ik echt niet
nodig.
Is dit de zogenaamde “klant vriendelijke service van PostNL”, dus
gewoon de klant dwingen om extra zegels te moeten kopen ??
Bij minstens twee post agentschappen kan ik nog wel een “machine-
zegel” krijgen.
Het afschaffen van de “machine zegel” is niet goed te praten – waar-
schijnlijk gemakzucht van PostNL – bij mij valt e.e.a. onder de term
“diefstal”.
Gaarne uw commentaar – e-adres: casarojales@outlook.com

Gewenste Oplossing:

de verkoop van de "machine zegel" moet m.i. gewoon blijven
zoals het was - ik praat niet over de aankoop van een enkele zegel
voor een brief bijv. tot 20 gram, maar wel over brieven, pakketjes, e.d.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

11 maanden geleden - Geachte meneer Van Vlijmen, Uit uw bericht begrijp ik dat u ontevreden bent over het feit dat u de desbetreffende zegels niet meer kan verkrijgen zoals u dat altijd van ons gewend bent. Ik kan me voorstellen dat u dit erg jammer vindt en ik wil hier dan ook mijn excuses voor aanbieden. Het is zo dat alle vestigingen zelf mogen bepalen wat zij verkopen. Het zou goed kunnen dat een aantal vestigingen dit product hebben geschrapt vanwege lage verkoopcijfers. Helaas kan ik dat niet precies inzien en ik kan hier verder ook geen invloed op uitoefenen, mijn excuses. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 05 augustus 2016 om 15:01 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte meneer Van Vlijmen,

Uit uw bericht begrijp ik dat u ontevreden bent over het feit dat u de desbetreffende zegels niet meer kan verkrijgen zoals u dat altijd van ons gewend bent. Ik kan me voorstellen dat u dit erg jammer vindt en ik wil hier dan ook mijn excuses voor aanbieden.

Het is zo dat alle vestigingen zelf mogen bepalen wat zij verkopen. Het zou goed kunnen dat een aantal vestigingen dit product hebben geschrapt vanwege lage verkoopcijfers. Helaas kan ik dat niet precies inzien en ik kan hier verder ook geen invloed op uitoefenen, mijn excuses.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: https://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,

PostNL

Heeft op 08 augustus 2016 om 09:53 geantwoord

Er wordt verwezen naar de vestigingen, die (kennelijk) zelf mogen bepalen wat
er verkocht wordt.
Waarom dan wordt er door bijv. de Bruna Roden vestiging verwezen naar een
officiele mededeling van POST NL met de boodschap dat alleen zegels gebruikt
moeten worden en dus geen zgn \"machine\" zegels.
Ik heb geen behoefte aan exra zegels, die ik dus nu wel met kopen - totaal geen
\"klant vriendelijke\" maatregel.
Gaarne Uw verdere commentaar of antwoord - groeten, H.Ph. van Vlijmen,
e-adres: casarojales@outlook.com

Alle klachten die gemeld zijn door casarojales@outlook.com