Klacht: Aankoop elektrische fiets

op 20 september 2016 over Gazelle in de categorie Fietsmerken

op 02-09-2016 verstuurd, vandaag 20-09-2016 nog steeds geen antwoord
Beste,
Na 5 jaar met tevredenheid te hebben gereden met een elektrische fiets van Koga, had mijn vrouw de nood aan een fiets met wat meer ondersteuning.
De dealer heeft ons overtuigd dat een Gazelle Ultimate T2i “de” geschikte fiets is, een aankoop volgt.
In chronologische volgorde:
13-8: aankoop met voorschot.
20-8: ( dus 8 dagen later) afhaling van de fiets.
Dealer: de volledige fiets is in orde gemaakt, met update van de computer.
22-8: na het volledige weekend te hebben gewerkt vertrekken we met 8 andere vrienden op fietsvakantie naar Duitsland.
23-8: Vol trots met haar nieuwe fiets wordt de eerste etappe aangevat, zoals wettelijk is verplicht valt de ondersteuning op 25 km/u uit. Snel blijkt dat de ondersteuning niet bij 25 km, maar bij 17 km/u uit valt.
Thuis had ik de 55 blz. tellende handleiding afgedrukt, dus geen probleem dachten we.
Na wat zoekwerk: de wielmaat staat op 3000 mm, maar het blijkt dat deze maat maar met 5% in – en + is aan te passen. Wel staat er op de computer: hier kan u uw wielmaat aanpassen naargelang uw fiets.
Om een omtrek van 3000 mm te bekomen moet de diameter van het wiel 955 mm zijn , het geen heel onwaarschijnlijk is.
Na heel wat telefoontjes met de dealer blijkt dat ook deze er niets aan kan veranderen en de fiets terug naar de fabriek moet.
Hoe is het mogelijk dat dit via de computer en internet niet is aan te passen?
Samengevat: de groep is na twee dagen verder gereden en wij zijn noodgedwongen achter gebleven.
Het verlof waar we, zoals iedereen, lang naar hebben uitgekeken is teneinde na 1 dag. Dit door nalatigheid van derden.
Een ongeval, mechanische stukken of dgl zijn niet uitgesloten, maar dit is wel wat anders.
Wie is er fout: Gazelle,Bosch, de dealer.
Of zijn wij het soms die te goed gelovig met een nieuwe fiets op verlof zijn gegaan.
Is er dan geen enkele van de firma’s met een eindcontrole?
Wat met mijn jaarlijks verlof dat door derden is verknoeid?
Hopende op een snelle reactie,
Met vriendelijke groeten,
Eddy Oerlemans
Geachte,

op 16-09 verstuurd, nog geen antwoord.

Het is vandaag 14 dagen gelden dat ik u een mail heb gestuurd aangaande de aankoop van een Gazelle.

Bij het openen van uw site is het eerste dat opvalt is de zin ”Gazelle geeft zin in fietsen”. Maar daarvan hebben we nog weinig gemerkt, in degendeel.

Het geeft weinig blijk van respect tegenover de consument dat er nog niemand te moeite heeft genomen om mijn mail te beantwoorden. Zeker omdat door toedoen van Gazelle ons ganse fietsverlof is verknoeid.

We hebben op 13-08 de fiets gekocht, nu zijn we meer dan een maand later en hebben nog steeds onze fiets niet in ons bezit.

Wat zou er gebeuren moest uw verlof zo door derden worden verbrod, zou u het zo laten?

mvg,

Eddy Oerlemans

Beste,
Wat na een jaar hard werken een prachtige fietsvakantie zou worden is voor ons een grote teleurstelling geworden.
Onze 8 vrienden van de groep praten honderd uit over hun ervaringen, terwijl we, en zeker mijn vrouw, erg verbitterd is over onze verlof, eigenlijk was het geen verlof.
Op 05-09-2016 hebben we de fiets bij onze dealer binnengebracht.
Nu 5 weken na aankoop hebben we deze nog niet terug in ons bezit.
Waarom worden we als consument niet serieus genomen?
Er is wel degelijk een grote fout gebeurd.Waarom blijft iedereen stil?

Ik hoop nu op een reactie,
mvg, Eddy Oerlemans

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gazelle

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gazelle nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Eddy2