Klacht: Aangifte bagage gestolen plus klacht/claim (deel 2)‏‏

Reserveringsnummer: 84756252
Naam: Abdessamad el Ouasghiri
Aankomst: Bodrum 14-05-2016, 21.45, vlucht HV 307

Geachte heer/mevrouw,

Tot op heden nog geen enkele reactie mogen vernemen; niet middels een telefoon, email of wat dan ook. Ik kan dat echt op geen enkele manier begrijpen of hier ook maar enige begrip voor opbrengen. Dit is zelf ook begripvol beaamd door alle telefonische medewerkers van Neckermann die ik aan de lijn had.
Ik voel me hierdoor volledig in de steek gelaten; temeer omdat ik in mijn eentje op vakantie ben gegaan (waar Neckermann van op de hoogte is).

Ik ben vandaag volledig op eigen houtje weer aangekomen in Nederland en moest vandaag gelijk weer aan het werk (het enige wat geregeld was, was de transfer van het hotel naar de luchthaven).
Zoals bekend heb ik mijn vlucht zelf moeten missen. Dit komt omdat ik zonder enige ondersteuning van wie dan ook (meerdere malen verzocht of de reisleiding langs kan komen) zelf alles alleen heb moeten doen op het gebied van de aangifte; zonder enige advies, ondersteuning, terugkoppeling of wat dan ook.
Ik heb zelf moeten achterhalen waar het politiebureau is en hierbij ondersteund door 2 dames die ik van Mandarin kon; die zaten met mij bijna 5 uur! op het politiebureau (1 uur informele verhaal, 3 uur wachten, 1 uur bezig met daadwerkelijke en formele aangifte).
Wat de politie hierbij zeer vreemd vond en wat ze vaker herhaalden, is dat ze het vreemd vonden dat Neckermann de verlies niet onmiddellijk heeft gemeld (niet de aangifte zelf). En ook het hotel zelf niet.
En wat het voor mij nog vreemder maakte, is dat de aangifte niet onder hun verantwoordelijkheid valt (nadat ze mijn aangifte al in behandeling hebben genomen), maar onder de verantwoordelijkheid van Antalya valt omdat het reisbureau onder deze regio valt.
Dus in hoeverre loopt dit nu allemaal wel goed. Waarom word ik hier niet over geïnformeerd door Neckermann?

Daarnaast wordt er meerdere malen de beloftes niet nagekomen als ik telefonisch contact opneem of wordt het verhaal zelf verdraaid. Een uitstekend voorbeeld hiervan is dat er door Fatih (reisleiding Antalya) wordt aangegeven dat er vluchten beschikbaar zijn (na het noodgedwongen missen van mijn vlucht) en dat dit door hem geregeld kan worden. De volgende dag krijg ik weer te horen dat ik de terugvlucht zelf dien te regelen?
Als ik later weer contact opneem met Fatih geeft hij aan dat ik geluk heb gehad dat hij de transfer heeft kunnen regelen van het hotel naar de luchthaven omdat hij van de SOS c.q. alarmcentrale geen terugkoppeling verkreeg hoe laat mijn vliegtuig terug vertrok. Van de SOS krijg ik weer te horen dat dit wel degelijk is doorgegeven aan hem en dat zijn verhaal dus niet klopt.
Dit weergeeft voor mij hoe mijn vakantie verliep.

Zo zijn er vele voorbeelden; u kunt hiervoor terugluisteren naar alle gevoerde telefoongesprekken om zodoende te herleiden hoe dit tot emotionele en financiële schade heeft gelopen.

Inmiddels heeft al hetgeen is gebeurd geleid tot o.a. de volgende schade en kosten:

1.Emotionele schade;
2.De originele boekingskosten van de vakantie;
3.Verlies koffer en inhoud;
4.Kopen noodzakelijke kleding en koffer t.b.v. vakantie (bonnen bewaard);
5.Telefoon-& internetkosten (te overleggen middels factuur)
6.Verlenging reis: kopen nieuwe vliegticket plus bijboeken nachten in hotel van zaterdag t/m dinsdag plus treinkosten van Amsterdam naar Rotterdam;
7.Opgenomen vakantiedagen van werkgever terwijl ik niet van vakantie heb kunnen genieten;

Overigens heb ik geen reisverzekering; daar waar in onderstaande email naar wordt verwezen. Daarnaast gaat het in dit geval om meer dan dat alleen.
En als u terug wilt luisteren naar alle gevoerde telefoongesprekken: er is geen bijstand vanuit de reisleiding geweest. Enkel nadat ik contact opnam, is er met de simpele zaken ondersteuning geweest. En ook voor de simpele zaken is men niet tot een oplossing gekomen.

Graag verneem ik vandaag hoe Neckerman hierin staat en welk bedrag Neckermann wil compenseren; dit alvorens ik vervolgstappen onderneem.
8 dagen nadat het is gebeurd en doorgegeven, heb ik nog steeds niet mogen vernemen in de vorm van een menselijke oplossing; hoe kun je een klant zo behandelen en zo erg in de steek laten?

Zie bijlage officieel aangifte-formulier.

Abdessamad el Ouasghiri

——————————————————————————–
From: customerservice@thomascook.nl
To: s.elouasghiri@hotmail.com
CC:
Subject: FW: rn 84756252 bagage CRM:00187869
Date: Wed, 25 May 2016 16:52:58 +0200

Geachte heer,
Hierbij nogmaals de email die wij op 17/5 aan u hebben gestuurd.
Team Customer Service Thomas Cook

——————- Original Message ——————-
From: Customer Service Queue
Sent: 17/05/2016
To: s.elouasghiri@hotmail.com
Subject: rn 84756252 bagage CRM:00187869

Geachte heer,
Wat ontzettend vervelend dat uw bagage kwijt is. U kunt het beste contact met de reisleiding opnemen om navraag te doen. Wij hebben ook een email naar de reisleiding gestuurd met de vraag bijstand te verlenen. Mocht de bagage niet terug worden gevonden, dan kunt u het beste aangifte doen bij de politie. Dit is nodig om later een claim te kunnen indienen bij de reisverzekering. De telefoonkosten die noodzakelijk waren kunt u ook claimen bij de reisverzekering.
Team Customer Service

Compensatie van de gemaakte schade en daarmee kosten:

1.Emotionele schade;
2.De originele boekingskosten van de vakantie;
3.Verlies koffer en inhoud;
4.Kopen noodzakelijke kleding en koffer t.b.v. vakantie (bonnen bewaard);
5.Telefoon-& internetkosten (te overleggen middels factuur)

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Neckermann Reizen over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Neckermann Reizen in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Neckermann Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Neckermann Reizen

Heeft op 09 juni 2016 om 08:05 geantwoord

Op donderdag 2 juni jl. heeft onze afdeling Customer Service Neckermann Reizen de klant een schriftelijke reactie gestuurd via zijn reisbureau Vakantiediscounter. In deze reactie hebben wij de klant om aanvullende informatie gevraagd, die nodig is om zijn claim verder af te kunnen handelen. Tot op heden hebben wij de gevraagde informatie nog niet mogen ontvangen. Met vriendelijke groet, Team Customer Service Neckermann Reizen

Alle klachten die gemeld zijn door sam.1984