Klacht: aangetekende verzending zoekgeraakt

op 31 mei 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

1 april 2016 heb ik een aangetekende brief verzonden naar België. Echter deze is zoekgeraakt bij PostNL.
Inmiddels is dit al ruim 7 weken geleden. Onderzoek is opgestart, maar men reageert niet via mail en telefonisch contact is niet mogelijk mits zij mij bellen.
Nu zit ik al twee weken te wachten op een beloofd telefoontje en ik word van het kastje naar de muur gestuurd.
Vandaag zelf nog gebeld: ‘ze mogen niks zeggen’ en ‘ik word gebeld’ maar dat gebeurt dus niet.
Ik heb echter flink financiële schade hiervan opgelopen en wie lost dat nu op?? Want er komt niemand met een oplossing.

Ik zou tevreden zijn als ik sneller en vaker contact zou hebben en iemand mij bijv wekelijks op de hoogte houdt van de vooruitgang hiervan.
Ik ben compleet tevreden als ik een vergoeding van het document krijg én een vergoeding van alle door mij gemaakte extra kosten door alle telefoontjes naar PostNL en naar België.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 31 mei 2016 om 11:29 geantwoord

Geachte Kristof Goris,

Uit uw bericht begrijp ik dat u ontevreden bent over het contact wat u heeft met betrekking tot uw onderzoek. Ik vind het spijtig om te horen dat het contact weinig heeft plaatsgevonden.

E-mail contact is voor behandelaars van onderzoeken het makkelijkste omdat hiermee verschillende vragen gesteld kunnen worden. Daarnaast kan informatie meerdere malen gelezen en gebruikt worden wat het makkelijker maakt voor het verloop van het onderzoek. Het overzicht blijft bestaan bij e-mail contact. Het nadeel hiervan is, zoals u al hebt ervaren, dat het niet erg snel is of vaak gebeurt. Dit komt onder andere omdat behandelaar verschillende onderzoeken behandelen.

Daarnaast zijn behandelaars ook van verschillende contactpersonen en instanties afhankelijk. Waardoor in het merendeel van de gevallen het helaas niet mogelijk is om wekelijks een update te geven. Immers, er heeft nog niets nieuws plaatsgevonden.

Wat betreft uw verzoek voor een schadevergoeding, lijkt het goed te komen. Ik zie dat er vandaag een e-mail naar u is verstuurd met betrekking tot het vergoeding van uw zending. Echter vergoeden wij geen belkosten. Deze zijn uitgesloten in de Algemene Voorwaarden.

Ik hoop u hierbij genoeg te hebben geïnformeerd.

Heeft op 06 juni 2016 om 07:06 geantwoord

Ik heb regelmatig naar instanties naar België moeten bellen voor een oplossing van het probleem wat PostNL heeft veroorzaakt door mijn aangetekende zending kwijt te raken. Daarom zou ik het niet meer dan billijk vinden als de kosten van bellen naar deze instanties vergoed worden!

Alle klachten die gemeld zijn door hulshofdanielle