Klacht: aangetekende brieven ontvangen zonder ervoor te hoeven tekenen.

op 25 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

12 augustus heb ik 2 aangetekende brieven ontvangen in mijn brievenbus zonder hiervoor getekend te hebben. Deze zijn voor de vorige bewoners waarvan ik het adres niet heb en de afzender denkt nu dus dat zij deze hebben ontvangen.

Als jullie nagaan hoe dit kan en als jullie de betreffende instantie inlichten dat zij deze brieven dus niet hebben ontvangen zodat zij hierdoor niet in de problemen komen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte mevrouw Kroonbergs, Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat u een aangetekende brief hebt ontvangen die niet voor u is bedoeld. Graag geef ik een toelichting. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de bezorger zelf voor deze brieven tekent, als u wil maak ik hier graag een melding van. Goed dat u deze brieven al hebt teruggestuurd, dan krijgt de instantie deze brieven gewoon weer. Helaas kunnen wij geen contact opnemen hiermee, wij bezorgen op het adres dat op de brief staat vermeldt. Dit moeten de oud bewoners dus zelf even doen. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht lindy.

1 maand geleden - Dank u voor uw reactie, ik moet eerlijk zeggen dat deze mij wel zeer verbaasd. Ten eerste weet ik helemaal niet of er getekend is voor de bezorging en ik ben er ook zeker niet op uit om iemand problemen te bezorgen hiermee. Voor mij was deze situatie dan ook echt gewoon afgedaan tot ik uw reactie las, ik ben het op 2 punten absoluut niet met u eens. 1. U geeft aan dat ''ALS IK dat wil, dat u hier graag een melding van maakt''? Ik heb hier zelf helemaal geen baat bij, ik neem de moeite om de brieven retour te sturen naar de betreffende instantie omdat uw organisatie de zekerheid die u geeft bij het versturen van een aangetekende brief niet nakomt. Daarna neem ik de moeite om u hierop feedback te geven, het lijkt mij juist dat U deze wilt aangrijpen om uw service en processen te verbeteren. Dit zodat u in het vervolg de service die u zegt te bieden, wel nakomt. 2. De instantie die deze 2 brieven via post.nl aangetekend heeft laten versturen, koos hiervoor om de zekerheid te hebben dat deze bij de juiste persoon worden afgeleverd, zij betalen daarom extra voor deze service. Ik gaf aan dat ik het niet meer dan netjes zou vinden dat u de betreffende instantie inlicht dat er aan uw kant een fout is gemaakt. Uw reactie is dat u geen contact kunt opnemen omdat: ''jullie bezorgen op het adres dat op de brief staat'. Overal worden fouten gemaakt en het siert het bedrijf als zij hiervoor uitkomt en dit aangeeft bij de betreffende instantie. En daarnaast is uw reactie ook niet correct, want bij aangetekende post is uw service niet dat enkel dat u deze op het adres aflevert, uw garantie is dat u deze post aan de juiste persoon aflevert. Nogmaals, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, maar met deze respons creëert u verhaalverkeer en dat het vertrouwen in uw bedrijf afneemt.

Reactie van de melder van de klacht lindy.

1 maand geleden - Daarnaast wil ik u nog meegeven dat de mogelijkheid om een klacht in te dienen op uw eigen site niet werkt, na het klikken op 'consument' komt er geen vervolgpagina om de klacht in te dienen.

Heeft op 25 augustus 2017 om 13:14 geantwoord

Geachte mevrouw Kroonbergs,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg kwalijk om te vernemen dat twee aangetekende brieven bestemd voor de vorige bewoners van uw adres in uw brievenbus zijn bezorgd. Dit is uiteraard absoluut niet de bedoeling, mijn oprechte excuses voor deze gang van zaken. Graag reageer ik op uw bericht.

Het afleveren van een aangetekende brief in de brievenbus is niet de normale aanbiedprocedure, de bezorger had aan moeten bellen zodat u de mogelijkheid had gehad om óf zelf de zendingen persoonlijk in ontvangst te nemen indien ze voor u bestemd waren óf ze te weigeren bij een niet voor u bestemde zending. Ik heb een melding gemaakt bij de leidinggevende van de bezorgafdeling. Hij of zij zal de verantwoordelijke medewerker hier binnen twee werkdagen op aanspreken en indien nodig passende maatregelen nemen. Omdat deze melding intern wordt afgehandeld ontvangt u hier zelf verder geen bericht meer over.
Aan de hand van de barcodes van beide brieven heb ik gezien dat deze inmiddels weer retour zijn afgeleverd bij de afzender.

Omdat u duidelijk de reden van retour heeft vermeld op de enveloppen ga ik er vanuit dat zij over voldoende informatie beschikken en eventueel verdere actie zullen ondernemen. De verzender kan altijd contact met ons opnemen om hierover ook een klacht in te dienen wanneer de afgesloten dienstverlening niet is uitgevoerd. Nogmaals mijn excuses voor de hele gang van zaken en hartelijk dank voor uw melding hierover.

Alle klachten die gemeld zijn door lindy.