Klacht: Aangetekende brief niet ontvangen

op 21 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Geachte PostNL,

volgens de track & Trace code zou de aangetekende brief die wij verwachtten gisteren worden bezorgd.

Wij waren de gehele dag thuis om deze in ontvangst te nemen en hiervoor te tekenen. Toen ik nogmaals de track& trace website bekeek stond hier vermeld dat deze was bezorgd, maar dit is niet het geval en tevens is de handtekening die het systeem laat zien niet van ons (en lijkt ook niet op een echte handtekening).

Er zat ook geen briefje in de brievenbus dat aangaf dat het elders is afgeleverd. We hebben navraag gedaan bij alle buren en nabij gelegen huizen/ bedrijven of zij het ontvangen hebben, maar dat blijkt niet zo te zijn.

De grote vraag en frustratie is waar is deze aangetekende brief gebleven?

Na telefonisch contact te hebben opgenomen met de klantenservice werd mij medegedeeld dat alleen de verzender een verzoek om een onderzoek in te stellen kan doen (?).

Indien POSTNL met de bezorger contact opneemt en navraagt waar het pakket is gebleven zodat we dit hopelijk alsnog kunnen ontvangen. Het brief aangetekend versturen heeft anders op deze manier weinig meer waarde.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte mevrouw Lee, Bedankt voor uw bericht. Ik vind het zeer kwalijk dat de aangetekende brief niet bij u bezorgd is. Ik reageer graag op uw bericht. Ik begrijp uit uw bericht dat volgens de Track&Trace gegevens het pakket is bezorgd. Echter is dit niet het geval, dit is zeer spijtig. Ik kijk daarom graag met u mee naar deze situatie. Hiervoor is de 3S-code van de aangetekende brief echter nodig, deze ontvang ik dan ook gaarne in uw reactie. Ik zie uw reactie, inclusief de 3S-code, graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte mevrouw Lee, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 22 februari 2018 om 08:19 geantwoord

Geachte mevrouw Lee,

Alle klachten die gemeld zijn door MMLee