Klacht: aangetekende brief niet aangekomen

op 06 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 4 december 2017 verzonden we een aangetekende brief naar Brazilië, met daarin twee ondertekende formulieren, die nodig zijn om belangrijke Braziliaanse documenten te kunnen ontvangen. Deze documenten heb ik nodig om mijn nog ongeboren dochter te kunnen erkennen. De aangetekende brief is nog steeds niet gearriveerd. De track en trace code meldt nog steeds: gereed voor verzending naar buitenland. Begin januari is Postnl een onderzoek gestart maar zonder resultaat. De brief wordt als verloren beschouwd. Ze hebben ons aangeboden om de kosten van het verzenden te retourneren.
Ons probleem is echter niet zozeer het geld, maar de tijd die verloren is gegaan.
Vandaag hebben we daarom opnieuw via chat met Arjan van Postnl contact gehad. De tijd begint te dringen, over 5 weken is de uitgerekende datum. We moeten de documenten met spoed hebben. De communicatie verliep helaas niet soepel, en Arjan heeft de chat afgebroken. Terwijl we wel beleefd zijn gebleven.

We willen graag dat Postnl voor ons regelt dat er met spoed een brief naar Brazilië wordt verzonden. En dat Postnl de kosten van deze express zending voor haar rekening neemt. Dat lijkt ons het minste dat Postnl kan doen om deze fout goed te maken. Er is een hoop kostbare tijd verloren gegaan. Het levert ons veel problemen op als de erkenning niet voor de geboorte wordt geregeld.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 06 februari 2018 om 14:46 geantwoord

Geachte heer Lameris,

Hartelijk bedankt voor uw bericht op deze website. Het spijt me om te horen dat uw aangetekende brief met belangrijke formulieren nog niet is aangekomen. Ik kan me voorstellen dat u zich hier heel erg zorgen over maakt.

Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat er een onderzoek is opgestart en dat de behandelaar u gisteren een e-mail heeft gezonden. Hier kunt u op reageren. U kunt uw verzoek tot restitutie daar doorgeven voor deze zending. Maar het is niet mogelijk om voor u te regelen dat u alsnog kosteloos een spoedzending kunt versturen. Als u besluit om de formulieren nogmaals op deze wijze te versturen dan dient u te zelf betalen voor deze dienst.

Heeft op 06 februari 2018 om 15:41 geantwoord

Ik vind het belachelijk hoe PostNL met haar klanten om gaat. Begin december is de brief gestuurd en ipv dat u uw best doet de brief te vinden (ik bedoel 2 maanden geleden) zegt u nu; \"sorry, brief is kwijt, success ermee\".

Nu zou ik normaalgesproken niet zo boos worden over dit soort dingen, maar dit gaat om officiele documenten omtrent de erkenning, en daarmee het verblijfsrecht, van onze dochter.

Ik eis van u een betere oplossing dan simpelweg een teruggave van ons geld.

Alle klachten die gemeld zijn door Jos en Sabrina