Klacht: Aangetekende brief kwijt

op 30 juni 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een aantekende brief is nooit aangekomen (geen handtekening van ontvangst). In deze brief zaten belangrijke buitenlandse diploma’s. Dit ook uitgelegd bij het postkantoor (ofwel Bruna servicepunt) waarvoor ik zeker wilde zijn dat er zorgvuldig met de brief omgegaan zou worden. PostNL is echter de brief kwijt en wil niet de verzekerende waarde van €50 uitbetalen, terwijl de inhoud mij geld heeft gekost (voor een gedeelte heb ik nog bonnen) en het mij nog meer geld gaat kosten om de buitenlandse diploma’s te vervangen.
Het antwoord van Mark Hietkamp van PostNL: “Wij zijn geen filantropische instelling.” Mijn antwoord: “Nee, ik heb een dienst bij jullie gekocht en jullie hebben mijn eigendom kwijtgemaakt en daarmee een fout gemaakt.” Vervolgens wordt er niets mee gedaan behalve het teruggeven van de verzendkosten.
Toen ik hierover een klacht in wilde dienen zei Mark Hietkamp dat ik dat bij dezen bij hem had gedaan en dat ik er niets meer over terug zou horen.

Ten minste €50 ontvangen waarvoor een aangetekende brief is verzekerd.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 30 juni 2017 om 17:05 geantwoord

Geachte mevrouw Touw,

Dank u hartelijk voor uw bericht. Hieruit maak ik op dat u een aangetekende brief via ons verstuurd heeft, maar dat deze niet aangekomen is. Allereerst wil ook ik u hiervoor mijn excuses aanbieden. Ik kan mij voorstellen dat de inhoud van de brief erg belangrijk voor u was en dat u hier stevig van baalt.

Inmiddels heb ik een blik kunnen werpen op het onderzoek wat mijn collega's hebben gevoerd. Tot mijn genoegen is het besluit genomen dat u niet enkel de verzendkosten terug krijgt, maar ook het overige bedrag. Mocht u het toch niet eens zijn met de afhandeling van het onderzoek, dan kan ik u adviseren om contact op te nemen met de geschillencommissie. Dit is een onafhankelijk orgaan, welke nogmaals over uw klacht zal oordelen. Meer informatie hierover vindt u via www.geschillencommissie.nl (onder het kopje post).

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Heeft op 01 juli 2017 om 16:00 geantwoord

Naast dat ik onheus bejegend ben door Mark Hietkamp van Post NL, heb ik van hem niet door gekregen dat de gehele inhoud van mijn verzending vergoed zou worden en heb ik dus niet alle bonnen aangeleverd. Hij zou er eerst bij mij op terug komen, wat hij verzuimd heeft.

Alle klachten die gemeld zijn door Nederlander