Klacht: aangetekende brief gewoon in brievenbus zonder mijn handtekening voor ontvangst

Miekevb op 08 december 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op korte tijd ontving ik twee verschillende aangetekende zendingen uit België, die gewoon in mijn brievenbus gestoken waren. De eerste op 6/11/2021 en onlangs een tweede op 25/11/2021. Eerder dit jaar 2021 bracht de buurvrouw me ook al een envelop : de inhoud bevatte vertrouwelijke medische informatie. Het woord vertrouwelijk stond expliciet op de envelop gedrukt en de documenten waren aangetekend verstuurd uiteraard. Dat pakket documenten werd nochtans doodleuk bij mijn kersverse nieuwe buren afgegeven en dan bovendien nog zonder dat hen gevraagd werd te tekenen voor ontvangst. Waar dienen aangetekende zendingen voor als ze op deze manier behandeld worden ? En vooral: wie heeft er telkens voor ontvangst getekend in mijn naam ???? Een afzender betaalt extra hiervoor. Ik vind het schandalig hoe er met dit soort zendingen omgegaan wordt en ik kan nu gerust zeggen: hoe er systematisch mee omgegaan wordt. Dit is duidelijk niet eenmalig of een vergissing en ik kan hiermee absoluut niet akkoord gaan. Post.nl, doe hier wat aan !

Gewenste Oplossing:

Heel eenvoudig : een aangetekende zending wordt behandeld en aangeboden zoals het hoort : er wordt aangebeld/geklopt , indien niemand thuis, dan een melding in de bus met sticker dat er een aangetekende zending kan opgehaald worden ergens. Er wordt NIET zomaar door onbekende derden getekend voor zogezegde ontvangst, enkel door de persoon voor wie de aangetekende zending bedoeld is of een door de geadresseerde aangestelde gevolmachtigde.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 08 december 2021 om 10:41 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw aangetekende zendingen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Wat jammer dat onze bezorger uw aangetekende zendingen al meerdere malen in uw brievenbus heeft afgeleverd. Namens PostNL excuses, natuurlijk is dit niet onze normale aanbiedprocedure en ik kan mij indenken dat u teleurgesteld bent.

Uit de gegevens is gebleken dat u reeds contact heeft gehad met onze klantenservice. Onder nummer 15418485 heeft mijn collega van uw klacht een registratie gemaakt en zorg dat de verantwoordelijk medewerker wordt aangesproken door de leidinggevende om herhaling te voorkomen. U krijgt hier geen verdere terugkoppeling op, uw melding wordt gebruikt om onze interne processen te verbeteren.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Miekevb