Klacht: Aangetekende brief door de brievenbus

op 14 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

vanmiddag vond ik in mijn brievenbus een AANGETEKENDE brief.

volgens mij is de bedoeling van aangetekende post dat de ontvanger ervan
moet tekenen voor ontvangst en dat de verzender van de aangetekende post dus bevestiging heeft/krijgt dat de post door de geadresseerde in ontvangst is genomen.

Nu is het zo dat geadresseerde (en eigenlijk dus zijn bedrijf) niet eens meer op dit adres woonachtig is.

Nu vraag ik me eigenlijk af wat ik überhaupt met die brief moet doen, want hoe doe je een ontvangen aangetekende brief onbestelbaar retour? Dat is ronduit absurd!

Als PostNL gaat doen waar ze voor betaald worden: aangetekend is NIET afleveren als er geen handtekening is ontvangen.

Daarnaast zou ik helemaal gelukkig worden als ze me kunnen vertellen hoe ik van al die post van die oude bewoner en zijn fallisements bedrijf afkom, wordt er knettergek van en die oudbewoner is te dom om zijn zaakjes goed te regelen.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 21 december 2017 om 14:17 geantwoord

Geachte heer Van den Berg,

Bedankt voor uw bericht. Ik snap dat het erg vervelend is dat er een aangetekende zending in uw brievenbus is gedaan terwijl deze niet eens voor u bestemd is. Graag informeer ik u hierover.
Voor het in uw brievenbus doen van de aangetekende zending heb ik inmiddels een klacht ingediend. Deze wordt opgepakt door de leidinggevende die dit met de medewerker gaat bespreken. U ontvangt daar geen terugkoppeling van, maar hopelijk kunnen we zo voorkomen dat dit nog eens gebeurt.

Voor wat betreft de aangetekende zending zelf, deze kunt u het beste retour laten sturen via het postkantoor. Schrijf er dan duidelijk op dat het in de brievenbus was ontvangen en de bewoner niet meer woonachtig is op jouw adres.

Uiteraard excuses voor het ongemak dat hierdoor is ontstaan. Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door sjoerdvandenberg