Klacht: Aangetekende brief afgetekend en niet bezorgd

op 25 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb een aangetekende brief niet ontvangen, maar deze is wel afgetekend blijkbaar. Bij navraag bij PostNL bleek de handtekening niet van mij te zijn en de brief is dus ook nooit bezorgd bij mij.

Het bleek echter een verkeersboete uit Italië te betreffen, waardoor ik nu via een Incassobureau de boete nogmaals kreeg, maar dan 3x zo hoog.

PostNL schuift het probleem op de afzender, omdat die met bewijzen moeten komen dat de brief daadwerkelijk is aangekomen. Die zeggen daarentegen weer simpelweg; er is voor getekend!

Met andere woorden; PostNL zegt 0,0 schuld te hebben en kunnen blijkbaar niets doen voor mij. Dit terwijl hun medewerker de brief niet heeft bezorgd, maar blijkbaar wel heeft afgetekend laten aftekenen.

Ik heb overigens eenzelfde verkeersboete ontvangen in dezelfde periode, welke ik wel zelf heb afgetekend en dus ontvangen. En dit is ook allemaal reeds afgehandeld met betaling etc.

Ik heb dus ook bewijs dat deze aangetekende zending, welke ik zelf in ontvangst heb genomen, een totaal andere handtekening betreft als de andere brief welke ik nooit heb ontvangen.

PostNL geeft nu doodleuk aan dat ze niets meer kunnen doen, aangezien de bezorgdatum (De datum dat iemand mijn brief heeft afgetekend) langer dan één maand geleden is. Ik heb ze vervolgens verteld dat ik toch niet kan weten dat er een verkeersboete onderweg is naar mij en dat ik dus binnen een maand kan reageren, ik kwam er nu pas achter nadat het incassobureau mij hiervan op de hoogte heeft gesteld.

Als PostNL schuld erkent en mij de extra gemaakte kosten door het niet ontvangen van de aangetekende brief aan mij betaald. Maw; het bedrag dat ik aan het incassobureau heb moeten betalen minus de oorspronkelijke boete.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 25 mei 2020 om 08:49 geantwoord

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een aangetekende brief niet heeft ontvangen, terwijl deze volgens Track en Trace wel afgeleverd is en ervoor getekend is. Ik begrijp dat u een oplossing wilt voor deze situatie. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Tot mijn spijt heeft u in uw bericht de Track en Trace-code niet meegestuurd, waardoor ik de status niet kan controleren. Omdat u in uw bericht echter al aangeeft contact te hebben gehad met onze Klantenservice en ik hieruit opmaak dat de zending langer dan vier weken geleden afgeleverd is, kan ik tot mijn spijt geen onderzoek instellen.

Ik raad u aan contact op te nemen met de afzender. De verzender heeft een vervoersovereenkomst afgesloten met de verzendende postorganisatie in het land van verzending. Afhankelijk van de bijbehorende voorwaarden kan de afzender eventueel vanuit de postorganisatie in het land van verzending een onderzoek laten instellen om de situatie te onderzoeken. Indien nodig zal de betreffende postdienst contact met ons opnemen om gegevens uit te wisselen. Het spijt me dat ik u hierbij verder niet kan helpen.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door StefanW85