Klacht: Aangetekende brief

mikepr1960 op 10 september 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 2 september heb ik een nieuwe simkaart laten opsturen van NL naar Portugal. Het is op 2 september aangetekend verstuurd en volgens track and tracé op 3 september naar Portugal verzonden. Het zou volgens track and tracé tussen 5 en 8 september bezorgt worden. Maar op dit moment, 9 september, is nog niet een in Portugal aangekomen. Ik heb gechat met PostNL en die zeggen dat de verzender pas na 18 dagen pas kan reclameren dat het pakketje niet is aangekomen terwijl de aflevertermijn tussen de 2 a 3 werkdagen moet zijn. PostNL zegt dat het door de Covid wel 18 werkdagen mag duren.

Zo snel mogelijk mijn simkaart in Portugal hebben.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heer/mevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over uw zending naar het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie: - de tracking code van het betreffende pakket. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht mikepr1960

1 jaar geleden - Mijn trackingcode is RN127881791NL

Heeft op 10 september 2021 om 09:19 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw reactie en de gevraagde barcode.

Uit uw melding begrijp ik dat u wilt weten wanneer uw pakket aankomt bij de geadresseerde in Portugal. Graag informeer ik u hierover.

Uw zending is nog niet afgeleverd. Een zending naar Portugal is doorgaans 3-5 werkdagen onderweg. Mogelijk is er sprake van vertraging in de distributie. Daarom wil ik u vragen tot [20-09 af te wachten. Mocht uw zending dan nog niet zijn aangekomen, dan kunt u ook contact opnemen via ons contactformulier op www.postnl.nl. U kunt de status van uw zending online volgen via www.postnl.nl.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door mikepr1960