Klacht: Aangetekende brief

op 09 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 11 april een aangetekende brief, met daarin verzekeringsdocument, van Noorwegen naar Nederland gestuurd. Eindelijk op 19 april afgeleverd, maar zonder dat de ontvanger heeft getekend, terwijl die persoon op dat moment wel thuis was. In Nederland klacht ingediend, maar dat moest via Noorwegen omdat daar betaald was, bijna € 20,= In Noorwegen de klacht met klachtnummer aar de noorse Posten gestuurd. Zij hebben vervolgens een bevestiging van Post nl gekregen met een valse handtekening. Dus Posten norge zegt, er is voor getekend. Er staat inderdaad een of andere krabbel op, maar blijkt van de postbode zelf te zijn. Dit was bij de Post bekend en de betreffende persoon heeft hiervoor ook een reprimande gekregen. Belachelijk dat Post nl zich zo makkelijk van de zaak wil ontdoen

Gewenste Oplossing:

Ik eis van Post nl dat zij het bedrag van de aangetekende brief, en per expres, aan mij overmaakt en niet de bal weer neerlegt naar de Post Norge.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 09 mei 2017 om 16:23 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer van der Weide,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat u zo ontevreden bent over de bezorging van een door u verzonden aangetekende brief. Graag wil ik hierop reageren.

Uiteraard is het niet correct als een bezorger de geadresseerde niet laat tekenen bij het afleveren van een aangetekende brief. Uit uw bericht maak ik op dat hiervan reeds bij ons een klacht is ingediend en dat de bezorger hierop is aangesproken.

Ik begrijp dat u een vergoeding van ons verlangt voor het niet juist afleveren van uw zending. U bent als verzender echter een overeenkomst, met de daarbij behorende verzendvoorwaarden, aangegaan met de postorganisatie in het land van verzending. U kunt daarom als afzender conform internationale afspraken tussen de postorganisaties een onderzoek in laten stellen en een verzoek tot vergoeding indienen. Het spijt me dat ik hierin verder niets voor u kan betekenen. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 09 mei 2017 om 17:24 geantwoord

Verschuiven van het probleem.
In Noorwegen hebben ze geen fout gemaakt, maar de Post.nl, dus verwacht ik dat Post.nl dit ook oplost en niet de bal weer neerlegt bij Posten Norge
Ga het toch maar even hogerop zoeken.
Zeer ontevreden.

Alle klachten die gemeld zijn door 56noorwegen54