Klacht: aangetekend stuk verdwenen

op 03 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Gisteren ontving ik bericht dat er op 11-11-2016 vanuit Burkina Faso een aangetekend stuk naar mij gestuurd is. Dit is nooit aangekomen. Pogingen om navraag te doen via Klantenservice een antwoord te krijgen lopen op niets uit: de mail-service kan tijdelijk niet gebruikt worden, chatten kan ook niet, want pagina 404 wordt niet gevonden, telefonisch contact is ook onmogelijk vanwege grote drukte. Er wordt gewaarschuwd voor lange wachttijden. Blijft eigenlijk alleen Twitter (enkele uren wachten) en een brief schrijven (10 dagen wachten) over.

Ik ben tevreden wanneer ik Post.nl kan bereiken en op korte termijn een verklaring krijg waarom een aangetekend stuk er zo lang over doet om aan te komen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw Theunissen, Bedankt voor uw bericht. Uit uw bericht begrijp ik dat u een aangetekend stuk verwachtte en u deze nooit hebt ontvangen. Ik begrijp dat dit erg frustrerend is. Graag reageer ik op uw bericht. Ik zou graag de status voor u willen controleren om wellicht te kunnen achterhalen wat er aan de hand is. Om uw melding in behandeling te kunnen nemen ontvang ik graag de volgende gegevens van u. Wat is de track&trace code van het het betreffende pakket? Zodra ik deze informatie heb ontvangen zal ik uw bericht verder behandelen en kan ik u informeren over de afhandeling van uw melding. Ik zie uw reactie graag tegemoet, Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Nassara

4 maanden geleden - De informatie die ik heb ontvangen van het hoofdpostkantoor in Ouagadougou, Burkina Faso is de volgende: Er is een aangetekend stuk naar u verstuurd op 11- 11- 2016 met referentie RR001196255BF Meer informatie kan ik niet geven.

Heeft op 03 augustus 2017 om 13:37 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Theunissen,

Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb geprobeerd om de code te traceren, maar ik kan hier geen informatie over vinden. Het is internationaal zo afgesproken dat alleen de afzender een navraag kan doen bij zijn of haar lokale postdienst wanneer een zending uit het buitenland niet aankomt. Ik adviseer u om contact op te nemen met de afzender. Hopelijk is het nog mogelijk om een onderzoek te laten starten ondanks dat het zo lang geleden is.

Heeft op 23 augustus 2017 om 23:02 geantwoord

U schrijft: \"Het is internationaal zo afgesproken dat alleen de afzender een navraag kan doen bij zijn of haar lokale postdienst wanneer een zending uit het buitenland niet aankomt.\"
In het onderhavige geval moet er dus door de filatelistische dienst van de nationale post van Burkina Faso navraag gedaan worden bij de nationale post van Burkina wanneer een zending NAAR het buitenland (i.c. Nederland) niet is aangekomen. Welke logica zit daarachter??

Alle klachten die gemeld zijn door Nassara