Klacht: aangetekend poststuk niet bewaard

op 26 april 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik ben 2 weken op vakantie geweest en precies de 1e dag werd een aangetekend pakket thuis aangeboden. Na exact 2 weken is dit pakket uit het buitenland teruggestuurd naar de afzender. Mijn klacht is tweeledig:
1- de bewaartijd is onlangs door PostNL teruggebracht van 3 naar 2 weken. Dat is te kort: hoe moet dat in de vakanties? In feite is dit ook een bezuiniging op de serviceverlening
2- PostNL heeft op haar afwezigheidsbriefje niet vermeld van waar het pakket komt en de klantenservice heeft die gegevens ook niet bewaard

Ik was precies 1 dag te laat en het pakje moet nog bij PostNL liggen: ik zou tevreden geweest zijn als PostNL alsnog dat pakje uit de routing wist te halen en bezorgde. Maar klantenservice gaf aan dat dat niet mogelijk was en dat vind ik wel erg slecht als dat pakje nog bij PostNL te vinden moet zijn

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 26 april 2017 om 19:14 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Vallen,

Vriendelijk bedankt voor uw bericht. Hierin geeft u aan dat een door u besteld pakket na twee weken op afhaallocatie retour gestuurd is en dat u dit proces graag zou zien worden stop gezet. Ik kan mij indenken dat dit voor u een lastige situatie is en dit voor u de meest ideale oplossing zou zijn.

Op het moment dat een pakket in het retourproces zit, kunnen wij deze echter niet meer onderscheppen. Mocht u in het vervolg in een gelijke situatie terecht komen dan kunt u iemand machtigen om het pakket op te halen. Dit doet u door de naam van diegene en uw handtekening achterop het afhaalbewijs te zetten. Deze persoon moet hem dan in combinatie met een geldig legitimatiebewijs afhalen.

Wat betreft de gegevens van een pakket kunnen wij inderdaad niet zien uit welk land een pakket exact afkomstig is. Ik kan begrijpen dat dit in sommige gevallen onhandig is, maar in afhandeling van klachten is dit voor ons in principe niet relevant.

Ik ga er vanuit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Heeft op 26 april 2017 om 21:05 geantwoord

De geboden oplossing is fout: als ik in India op vakantie ben, kan ik niet iemand machtigen door het tekenen van het afhaalbewijs dat dan 5000 km van mij vandaan ligt. Daarnaast is de bewaartermijn van 2 weken in de grote vakanties praktisch gesproken over het algemeen tekort: Post NL moet op dat punt (zoals wel in het verleden!) betere service leveren.

Alle klachten die gemeld zijn door vallen