Klacht: Aangetekend Pakket Niet Afgeleverd

op 17 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 2 mei een aangetekend pakket naar Engeland verstuurd. Volgens de klantenservice zou dit 2 a 3 dagen duren. Pakket moet op 17 mei mee met vrienden naar familie 15.000 verderop.
Het is nu 15 mei , 13 dagen verder en pakket is nog steeds niet afgeleverd en heeft als status in transit en is nog niet eens in Engeland gearriveerd. Post.nl komt met rare excuses als zijnde is waarschijnlijk via een ander land gegaan en 2-3 dagen is gemiddeld en kan soms iets langer duren. Post uit China is hier zelfs sneller. Inhoud pakket is +500 euro dus vermoed het ergste. Post.nl wil niet eens een gedegen tracking doen. Ze zeggen binnen 2 uur te reageren op Twitter , heb 3 berichten gestuurd de afgelopen dagen maar 0,0 reactie.
Het mag dan wel aangetekend zijn maar helaas bij u gaat het waarschijnlijk fout… wat een reactie. Ik wil dit hoog escaleren de waarde van de inhoud van het pakket terug de verzendkosten en zal helaas weer 1 jaar moeten wachten voordat we vrienden oets voor de familie mee kunnen laten nemen.
Heb zo’n spijt niet voor DHL of DPD gekozen te hebben. Schandalig hoe Post.nl hiermee omgaat.

Wanneer het pakket getraceert wordt en op kosten van Post.nl met spoed alsnog voor 16 mei einde van de dag wordt afgeleverd zodat het 17 mei mee kan op het vliegtuig. Lukt dit niet dan een schadevergoeding voor de inhoud ( 2 iphones ) en verzendkosten

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 17 mei 2017 om 13:45 geantwoord

Geachte heer Rupp,

Erg spijtig om te lezen dat u zo ontevreden bent over onze dienstverlening. U geeft aan dat uw zending tot op heden niet is aangekomen in Engeland. Deze had voor een bepaalde tijd aan moeten komen zodat het nog meekon op reis. Ik begrijp dat het dan erg frustrerend is dat het voor die tijd niet aankomt. Graag informeer ik u hierover.

Het is inderdaad mogelijk dat er tijdens het proces vertraging ontstaat. Volgens mijn gegevens is er inmiddels een onderzoek opgestart via mijn collega’s van de telefonische klantenservice. Vanuit daar wordt verder onderzocht wat er met het pakket is gebeurd. Via Twitter hebben mijn collega’s ook een reactie gestuurd.

In dit geval moet ik u vragen om de uitslag van het onderzoek af te wachten. Mijn collega’s die dit in behandeling hebben kunnen u verder informeren over de verdere afhandeling en een eventuele schadevergoeding indien mogelijk.

Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Heeft op 19 mei 2017 om 19:50 geantwoord

Er is nog geen oplossing voor handen. Het is nu 19 mei en het pakket heeft nog steeds een status in transit ( nog niet aangekomen in land van bestemming ) en dat sinds 2 mei waar 2-3 dagen gemiddeld is voor aangetekend pakket. Ik vindt het een rare opmerking dat de klantenservice zegt dat een pakket naar Engeland via een ander land gaat. Is namelijk onzin volgens een bekende die bij post.nl werkt op het distributie centrum. Ook geeft post.nl aan dat er via twitter gereageerd zou zijn maar dit is niet waar. We hebben op nog geen enkele wijze iets vernomen van post.nl Ik denk dat we ook aan kunnen nemen dat de 2 Iphones waar we familie blij mee wilde maken nu in de gelukkige handen van iemand anders zijn geraakt. Vervelend gaat ook nog worden dat dit 2 nieuwe refurbished toestellen zijn. De verzekerde waarde van dit aangetekend stuk is slechts 500,00 euro dus kunnen deze toestellen nooit meer vervangen voor gelijkwaardige toestellen. Bedankt Post.Nl

Alle klachten die gemeld zijn door A.Rupp