Klacht: AANGETEKEND PAKKET NIET AFGELEVERD IN FR. – GEEN TELEFOONNUMMER BESCHIKBAAR UIT FR. – CONTACTFORMULIER NIET BESCHIKBAAR = 3X!!!!

op 06 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

ZELF HEB IK EEN PAKKET UIT NL NAAR MIJN ADRES IN FR. GESTUURD = AANGETEKEND. VIA T&T IS DUIDELIJK TE ZIEN DAT
HET PAKKET ELDERS OP DE LIJN VASTZIT!!
REDEN: HET ADRES ZOU INCORRECT ZIJN, MAAR MIJ IS AL 5x
OVERKOMEN DAT ALS HET Z.G. NIET TE VINDEN IS MEN MET EEN
GROTE SNELHEID RETOUR HUIS RIJDT. DEZE COURIERS HEBBEN
HEEL VAAK GEEN TELEFOON CQ. NAVIGATIE APPARAAT IN HUN AUTO DUS MEN RAADT HET AL!!!
LAPOST.FR KAN WEL MIJN ADRES VINDEN, RARA HOE KAN DIT!!!???
ER ZITTEN 3 COURIERS HIER TUSSEN = POST.NL; DPD.DE/FR. –
CHRONOPOST MET 3 VERSCHILLENDE BARCODES, WAARVAN IK ER 2 VAN HEB GEVONDEN. CHRONOPOST KAN ALLEEN GEBELD WORDEN, MAAR DAN MOET IK EEN BARCODE HEBBEN EN DIE IS
MIJ ONBEKEND!!! ZELF HEB IK POSTNL VIAVIA GEBELD (TRUC
VINDEN EN TOEPASSEN) EN STUURT MET DE DOOR MIJ AANGEDRAGEN TELEFOON NR. EN OMGEVINGSGEGEVENS ALLEEN DOOR VIA EMAIL NAAR ???? DUS ZONDER ACTIE ZELF
TE ONDERNEMEN VIA BELLEN ETC. EN MET MIJ CONTACT TE HOUDEN.
BARCODE NL = 3SKAAG4362145 GESTUURD OP 10/06/17 – 09.31 UUR AANGETEKEND BTL 020 = 8.610 GR.

ALS IK HET PAKKET HEB. ER ZITTEN SPULLEN IN DIE IK NODIG HEB!
MEN NEEMT EEN OPDRACHT AAN, MAAR VOERT DEZE BELABBERD
UIT- MEN VERSCHUILT ZICH ACHTER ANDERE FIRMA MAAR DIENT
ZELF HET PAKKET IN HET OOG TE HOUDEN!!
OP DE VRAAG: ALS HET PAKKET NIET BEZORGD, WORDT WAT
GEBEURT ER DAN, IS HET ANTWOORD JA, DAN WORDT HET PAKKET
TERUGGEZONDEN!!
ALS HET PAKKET NOG IN LIMOGES BIJ CHRONOPOST LIGT, GEEF OPDRACHT HET PAKKET OP HET JUISTE ADRES AF TE LEVEREN.
IK HEB 2x GEBELD OF DE EMAIL MET AANVULLENDE GEGEVEN =
TELEFOONNUMMER = +33638156996 EN VERDERE OMGEVINGSGEGEVENS BIJ CHRONOPOST ZIJN AANGEKOMEN!!
DAT MOET POSTNL DRINGEND REGELEN!! MAAR DOE DIT NIET!!

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte mevrouw Kruithof-Molhof, Dank u wel voor uw bericht en mijn excuses voor de late reactie. Uit uw bericht maak ik op dat u een pakket naar uw eigen adres in Frankrijk heeft gestuurd, maar dat het lang heeft geduurd voordat deze werd afgeleverd, omdat uw adres incorrect zou zijn. Ik kan mij voorstellen dat u hief link van heeft gebaald en wil u hiervoor dan ook allereerst mijn excuses aanbieden. Ik heb mij inmiddels even in de situatie verdiept en zie dat uw pakket de 24e op een afhaal locatie in Frankrijk bezorgd zou zijn. Ik verneem dan ook graag van u of u uw pakket inmiddels in bezit heeft. In afwachting van uw antwoord verblijf ik. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht MOLHOF

4 maanden geleden - Uw excuses worden NIET door mij geaccepteerd! 1) Nu klacht.nl wordt ingeschakeld, wordt er pas gereageerd! DOM!! 2) U geeft GEEN ANTWOORD op de door mij gestelde vragen!! 3) U heeft helemaal NIETS MAAR DAN OOK NIETS geregeld in deze zaak!! 4) Het door mij opgegeven adres is WEL JUIST, maar de bezorgers hier in Frankrijk vooral van DPD // CHRONOPOST hebben geen GSM en/of navigatie apparatuur, dus NIET GEZOCHT = NIET GEVONDEN111 5) Ik heb zelf 3x MOETEN bellen voordat er ACTIE werd ondernomen door POSTNL!! 6) Tenslotte heb mijn vrouw en ik HET ZELF GEREGELD dat het postpakket op het postkantoor in NONTRON werd bezorgd - SCHANDE POSTNL!!! 7) POSTNL maakt eens een formulier aan, waarin een telefoonnummer vermeld kan worden tezamen met het adres!!! 8) Ik verwacht in ieder geval compensatie van POSTNL voor alle gemaakte kosten!! 9) Als POSTNL zo doorgaat met het verpesten van verzendingen, uitgevoerd door POSTNL of hun vrienden zal het bedrijf binnenkort ophouden te bestaan!! 10) Ik verwacht wel een ECHTE reactie en geen aangemaakt bericht uit een computer!!! F. Kruithof.- +++

Heeft op 10 juli 2017 om 13:14 geantwoord

Geachte mevrouw Kruithof,

Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Ik ben blij dat u het pakket inmiddels in uw bezit heeft en ik vind het uiteraard spijtig dat u dit zoveel moeite heeft gekost.

Ik kan niet voor u achterhalen waarom dit zo lang heeft moeten duren en voor bezorging in het buitenland zijn we afhankelijk van onze partner in het land van bestemming. Ik zie dat er wel een melding is doorgeven omtrent het adres via onze klantenservice. Voordat er een een onderzoek kan worden opgestart moeten we eerst een bepaalde termijn afwachten omdat in de praktijk blijkt dat de zending binnen deze termijn nog aankomt. PostNL is niet aansprakelijk voor gevolgschade.

Heeft op 10 juli 2017 om 23:43 geantwoord

PostNL heeft niets opgelost! Ik heb zelf de oplossing in gang gezet door in FR
iemand te benaderen die zelf bij Chronopost = vertegenwoordiger van PostNL in FR
- werkte! Op mijn verzoek is het pakket naar het postkantoor in Nontron gestuurd,
alwaar ik het pakket ZELF heb opgehaald!
Het is de grootste onzin die PostNL schrijft dat ze NIET kunnen achterhalen waarom dit zolang heeft geduurd!!!
Natuurlijk kunnen en moet zij dit pakket ZELF kunnen volgen en had men ook
kunnen zien waar het fout ging!!
Maar net zoals in bijna alle gevallen is ook hier LUIHEID troef!!
Ook actief optreden is klantvriendelijkheid en NIETS DOEN niet!!
Dit betekent dan ook dat ik NIET MEER MET POSTNL zal werken dus mij
zien ze bij deze firma niet meer terug.
Nogmaals SCHANDE dat men klanten in de kou laten staan!!

PS Klacht.nl: hartelijk dank voor uw medewerking, waaraan POSTNL nog een
puntje kan zuigen!!!

F. Kruithof.-
+++

Alle klachten die gemeld zijn door MOLHOF