Klacht: Aangetekend en toch onverzekerd

op 15 augustus 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Aangetekend pakket naar Frankrijk verzonden (5-7). Aldaar werd met ons label erop een héél andere zending aangeboden (van Delft naar Oostenrijk!? – adressen bekend).
Driemaal half uur in de wacht gestaan \’met geen wachtende voor u\’.
Uiteindelijk toch kunnen klagen en teruggebeld, waarbij duidelijk bleek, dat de toegezonden informatie (schriftelijk en email) niet was gelezen.
Op 10-8 (sic) werd (e-mail, zie bijlage) gemeld dat het pakket als verloren wordt beschouwd en er geen vergoeding kan worden gegeven wegens \’onverzekerd\’.
In folder PostNL staat duidelijk vermeld, dat aangetekende postpakketten Frankrijk tot €500 zijn verzekerd.

Geld terug, inclusief verzendkosten en telefoonkosten (driemaal half uur tussen Den Haag en Leeuwarden).
Betere communicatiemogelijkheden bij problemen, bij voorbeeld géén \'no-reply-mails\'.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 15 augustus 2016 om 13:16 geantwoord

Geachte mevrouw Jansen-Lamping,

Uit uw bericht begrijp ik dat u ontevreden bent over de uitkomst van het onderzoek naar uw zending naar Frankrijk.

Ik heb het onderzoek erbij gezocht en ik zie dat het onderzoek is heropent en er het opnieuw wordt beoordeeld. Hier heb ik geen invloed op. Ik wil u vragen om de uitslag af te wachten en contact op te nemen met uw case behandelaar bij verdere vragen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

PostNL Klantenservice

Heeft op 17 augustus 2016 om 08:53 geantwoord

Is nog niet opgelost. Ik moet opnieuw gegevens verschaffen, die ik al aan postNL heb gemaild en waar nog niets mee was gedaan..
Ik wacht nog af dus.
Geen verklaring voor het niet opnemen an de telefoon.
Geen onkosten vergoeding.

Alle klachten die gemeld zijn door maria jansen-lamping