Klacht: Aangebrachte schade, gaten in de pas geverfde muur, bij plaatsen en monteren bed

op 08 oktober 2011 over Beter Bed in de categorie Bedden

Op 27 september werd mijn boxspring geleverd en gemonteerd. Deze werd geplaatst in een nagenoeg lege, pas geverfde en gerenoveerde zolderruimte. Het bed werd prima gemonteerd, ik liep naar boven om de chauffeurs koffie aan te bieden, zij wilden wel wat drinken, maar liever beneden (andere ruimte). zo gezegd zo gedaan, er werd mij nog in een paar seconden snel de werking uitgelegd, en beneden een te tekenen formulier overhandigd, en ik heb afgerekend. Omdat er nog heel veel troep en verpakkingsmateriaal om het bed is achtergebleven, ben ik direct daarna naar boven gegaan om op te ruimen. Toen ik er eenmaal recht voor stond, zag ik de enorme gaten, vier stuks in de muur. Ik heb direct gebeld met Beter Bed en verteld dat de monteurs dit zeker gemerkt moeten hebben maar niets gemeld. Ik kreeg de indruk dat mijn klacht direct serieus genomen werd, want een vriendelijke dame vertelde mij dat zij direct een notitie maakte en adviseerde mij een mail te sturen naar info@beterbed.nl, daarbij de fotos’ te sturen en een eventuele kostenopgave.
Uiteraard heb ik direct foto’s gemaakt en de mail gestuurd. Er volgde eerst een algemene standaard ontvangstbevestiging en een aantal dagen later de mededeling dat zij rapportage gingen opvragen bij de transporteur. Ik was verbaasd, want gezien de gang van zaken en optreden van de chauffeurs verwachtte ik niet dat daar iets nuttigs uit zou komen. Ik uitte deze twijfel in een mail terug maar de redelijk naieve en toch belerende mevrouw X van Customer Services vond toch dat we maar niet op zaken vooruit moesten lopen. Dit geeft de burger moed….
Echter vandaag valt een brief in mijn brievenbus van dezelfde dame die meldt dat de transporteur geen schade zegt te hebben aangericht, zich wonderwel herinnert dat deze schade al op de muur zat (maar dit niet meldde?) terwijl wij beiden die ruimte zijn binnegelopen en de muur hebben aangewezen waartegen het bed geplaatst moest worden!
Niets logischer dan dat er dan iets over zo’n grote, opvallende schade aan de muur opgmerkt zou worden…
Na ontvangst van deze onthutsende brief, waarbij ik en passant voor leugenaar wordt uitgemaakt, ben ik op onderzoek uitgegaan en sporen gevonden aan het bed van de muurschade. Dat is wel een heel interessant gegeven, als de schade al eerder zou zijn ontstaan. Er zit dus behalve gaten in de muur, verf op mijn bed. 1+1=2. Ik heb hierover een mail gestuurd, een uur geleden weer naar info@beterbed.nl gestuurd en wens van welke kant dan ook morgen (dan zijn er twee weken verstreken) een hele goede oplossing voor dit geval anders zie ik mij genoodzaakt er een zaak van te maken, want hier gaat het om het principe. Op de site van radar blijken soortgelijke gevallen te bestaan.

De muur dient geheel opnieuw geverfd te worden of gespoten door een stucadoor. Ik schat de schade inclusief manuren op 400 euro. Een waardebon van 600 euro mag ook.
Tevens zijn excuses voor de naieve en nalatige mevrouw Moeniralam op zijn plaats en van de oneerlijke chauffeurs verwacht ik helemaal niets.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Beter Bed in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Beter Bed een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Beter Bed

Heeft op 11 november 2011 om 11:56 geantwoord

Wij zijn met de klant een passende oplossing overeengekomen.

Alle klachten die gemeld zijn door val1965