Klacht: Aanbieden van lessen op voorkeurslocatie

op 16 november 2017 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

NCOI beweert flexibel te zijn in het aanbieden van lessen door Nederland. Dit was voor mij een van de belangrijke redenen om te kiezen voor de NCOI. Ik ging er ook vanuit dat dit de service is waarvoor ik veel meer betaal dan een gemiddelde HBO.
Tijdens het telefonisch intake gesprek van bijna een uur heb ik hier uitgebreid over gesproken.

Nu zit ik in jaar 2 van de opleiding bouwkunde, en van al mijn lessen heb ik pas 3 van de 8 modules in Amsterdam gevolgd. Daarbij zijn alles extra opdrachten (afronden jaar e.d.) ook in Utrecht dus zeker nog een les of 4. En nu is mijn aankomende module ook niet beschikbaar in Amsterdam.

Elke keer als ik hierover bel blijkt het dat er toch te weinig personen uit mijn klas naar Amsterdam gaan, of dat het niet haalbaar was. In de klas heb ik dit besproken met mede cursisten die aangaven dat Amsterdam hen ook beter uitkwam.

Een andere oplossing van de NCOI is het volgen van de lessen via thuisstudie, maar als ik dat had willen doen dan was ik wel naar een andere aanbieden gegaan.

Het is in mijn ogen belachelijk hoeveel geld de NCOI vraagt voor het opleiden, en hoeveel extra kosten daar nog bij komen. Naast alle kosten van het vervoer naar de studielocaties. Kosten ook alle herkansingen, besprekingen en bezwaarschriften een flink bedrag!

Ik ben tevreden wanneer de NCOI mij modules gaat aanbieden op de afgesproken dagen op de afgesproken locatie. Dit is namelijk heel mooi verteld tijdens de intake, maar aansluitend komt hier niets van terecht

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 14 december 2017 om 13:00 geantwoord

Beste MR11,

We vinden het vervelend als er een misverstand is ontstaan rondom de startgarantie van uw opleidingsmodules in Amsterdam. NCOI is een landelijk opleidingsinstituut en verzorgt opleidingen in 26 plaatsen in Nederland. Om de kwaliteit van de opleidingsmodules en de interactie in de groep te kunnen waarborgen dienen er voldoende aanmeldingen te zijn om een module te kunnen starten in uw voorkeurslocatie. Indien het aantal aanmeldingen voor de opleidingsmodule en/of uw voorkeurslocatie onvoldoende blijkt dan nemen we hierover persoonlijk contact met u op en zoeken we conform onze algemene voorwaarden en in overleg met u naar het best passende alternatief.

Uiteraard is het ook ons streven om uw modules aan te bieden op de locatie en dagdeel van uw voorkeur, maar wij kunnen dit niet als garantie afgeven. We zullen uw persoonlijke ervaring en feedback meenemen ter verbetering van onze dienstverlening.

Heeft u nog vragen of opmerkingen dan helpen wij u graag telefonisch of per e-mail verder.

NCOI Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door Matthijs Rustema