Klacht: aanbieden auto

op 11 september 2017 over BVA Veilingen in de categorie Online Veiling

Wanneer je op een auto biedt bij BVA kun je verwachten dat er iets aan mankeert. Maar tot hoever gaat dit. Wanneer een auto allerlei verborgen gebreken heeft, welke niet in de omschrijving van de veiling vermeldt staan, dan heb je toch recht op kopersbescherming. Het gekke is dat er veel mailwisseling is geweest en dat er nu na mijn klagen opeens wel dit soort mankementen vermeld worden. In zoverre heeft mijn klagen zin gehad, maar lost niets op aan mijn probleem. De auto bleek bij afhalen niet eens APK waardig. Verrotte uitlaat, gebarste voorruit, schimmel in de gehele auto, totaal versleten remmen, airco die stuk is en ga nog maar even door.
BVA verschuilt zich achter kijkdagen. Ik ben daar eerder geweest en dan mocht je alleen om de auto heen lopen. Niet rijden of starten ed.
Dit lijkt mij dus geen geldig excuus. Men mag toch verwachten dat wat aangeboden wordt niet in slooptoestand verkeerd. Uiteindelijk doet BVA hier helemaal niets mee, alleen zijn hun omschrijvingen dus wel aangepast. Wees gewaarschuwd voor dit oplichtersgedrag.

Een aantal mankementen zijn acceptabel, maar velen niet. De cruciale mankementen waardoor een auto niet eens door de APK komt en de verborgen gebreken moeten door BVA (of hun opdrachtgever) vergoed worden.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over BVA Veilingen

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BVA Veilingen in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat BVA Veilingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BVA Veilingen

Heeft op 18 september 2017 om 13:48 geantwoord

Goedemiddag meneer Kerkhoff,

Bedankt voor uw bericht op Klacht.nl. U heeft enkele tijd geleden ook uw klacht ingediend bij onze klantenservice.

Ik heb uw klacht opnieuw bij mijn collega neergelegd. Ik moet u helaas mededelen dat het eerder ontvangen bericht niet veranderd.

Wij adviseren onze klanten altijd om de kijkdag te bezoeken. Op de kijkdag kon u de door u genoemde punten controleren. Mijn collega heeft u een vergoeding aangeboden voor de lege airco.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Stan - BVA Auctions

Heeft op 04 oktober 2017 om 12:58 geantwoord

Uw antwoord ontneemt niet uw verplichtingen voor het juist omschrijven en aanbieden van kavels. Wanneer verborgen gebreken niet worden omschreven, niet worden getoond en bij ophalen van het kavel niet worden gehonoreerd, dan is er iets goed mis. Dan is of uw controle van de goederen niet correct of uw opdrachtgever is niet volledig. Hoe dan ook, ik als klant hoor hier niet de dupe van de te worden. U verschuilt zich achter kijkdagen, waarbij ik u al eerder heb omschreven hoe dit toegaat. De aanbieding om een airco af te vullen is wel heel erg goedkoop en staat niet in verhouding van de mankementen die zich geopenbaard hebben. Wanneer u zoals nu een auto aanbiedt, zal hij toch op zijn minst APK waardig moeten zijn, of er moet omschreven staan waarom hij dit niet is. Beiden is NIET gebeurd. Het opvallende is dat de mankementen die ik al eerder omschreven heb, tegenwoordig wel worden vermeld. Hiermee geeft u toe dat destijds de informatie onvolledig en misleidend was. Deze zaak is dus nog lang niet opgelost en ik denk dat het ondertussen eens tijd wordt dat u met een passend antwoord komt.

Reactie van de melder van de klacht kerkhoff208

1 maand geleden - op mijn bovenstaande bericht van 4 oktober j.l. heeft BVA niet gereageerd. Juridisch gezien bestaat er wel degelijk een kopersbescherming tegen verborgen gebreken, die zelfs 5 jaar geldig van kracht blijft. Ik adviseer BVA om deze kwestie goed op te pakken en tot een goede afhandeling te komen.

Alle klachten die gemeld zijn door kerkhoff208