Klacht: A2 codering/ Behandeling Dossier/ KlantContact/ ING

op 16 september 2016 over Vesting Finance in de categorie Incassobureaus

In 2015 heb ik voor het eerst te maken gekregen met Vesting Finance. Er was een opstaande schuld bij het ING ontstaan. Destijds zag het er naar uit dat er een betalingsregeling getroffen kon worden hiervoor. Dit bleek toen vrij lastig en moeilijk te zijn voor VF. Geen enkel bedrag is goed genoeg geweest om af te lossen. Ruim een jaar lang heb ik in gevecht gelegen met dit bedrijf tot alle dreigingen van dien. Geen enkel document wat ik aangeleverd heb was voldoende. In antwoord hierop ben ik tijden genegeerd of werd ik gedongen onmogelijke bedragen over te maken. Tijdens dit gevecht met VF heb ik vanuit mijzelf wel elke maand aflossingen gedaan. Dit om eventuele narigheden of onnodige kosten te voorzien (dacht ik). Zo is tussentijds voorgekomen dat door alle brieven die verstuurd zijn, er (door ontstane verwarring) een betaling naar een ander rekeningnummer is gedaan dan dat bij dit dossier hoorde. Wat toen erg opviel is ondanks dat het rekeningnummer van VF was, zij niet in staat waren dit intern op te lossen. Mij werd uiteindelijk beloofd dat het bedrag terug gestort zou worden. Dit gebeurde maar niet en in de tussen tijd leerde ik het agressieve-, klantonvriendelijke- en stalkende gedrag kennen van VF.
Na ontvangst van deze terug storting (5 maanden na toezegging) wilde ik nog steeds een redelijk bedrag afspreken om af te kunnen lossen. Dit werd onmogelijk gemaakt! Uit eindelijk heb ik het bedrag van ongeveer €5.100 bedrag in 4 termijnen af kunnen lossen
Tot overmaat van ramp wilde ik na deze aflossing een hypotheek aan gaan vragen. Dit blijkt echter niet mogelijk omdat zij mij een A2 codering hebben gegeven. Deze A2 codering blijkt bij VF vandaan te komen, wat zeer bijzonder is aangezien zij mij vertelde dat een dossier overgenomen wordt in de status waarin de schuldeiser dit dossier overhandigd aan hen. Hoe kan dit ineens na een jaar dan ZOMAAR wijzigen is de vraag die ik mij dagelijks stel.
De schuld is inmiddels al lang en breed ingelost, nu was het wachten op een einddatum. Hier heb ik wederom een vriendelijk verzoek voor ingediend of dit snel afgehandeld kon worden. Want ook dit hadden zij mij telefonisch verteld. Na ontvangst van de laatste betaling zou dit een kleine handeling zijn die snel verricht kon worden. Helaas ging ook hier geruime tijd overheen, met gevolg dat ik elke keer zelf contact op heb moeten nemen om de situatie opnieuw te moeten toelichten. Iedere keer werd er naar de documenten gevraagd die zij al weken in hun bezit hadden.
Nu heb ik een coulance verzoek ingediend bij het ING om mijn BKR registratie aan te passen/verwijderen/door te halen/ gezien de persoonlijke omstandigheden en de situatie die zich heeft aangediend bij VF betreffende de plaatsing van een onterechte codering. Wat mij zeer verbaasd is dat het ING zomaar zonder toestemming mijn verzoek doorgeschoven heeft naar VF. WAAROM?
Al met al blijkt mijn verzoek nu bij het verschrikkelijke incasso bureau te liggen. Gezien de urgentie om de hypotheek rond te krijgen heb ik vriendelijk verzocht of zij mij snel kunnen voorzien van een antwoord. VF heeft niets laten weten of dit verzoek bij hun binnen is gekomen en in behandeling genomen is. Uiteraard heb ik hier wederom zelf contact voor op moeten nemen om de status te achterhalen. Hier word ik voor de zoveelste keer van het kastje naar de muur gestuurd en als een financieel incapabel persoon behandeld. Het ontvangst is 16-09-2016 om 15:00 uur telefonisch bevestigd, maar ondanks de urgentie is dit nog steeds niet opgepakt. Op de vraag wanneer kan ik dan wel een reactie zou kunnen verwachten krijg ik doodleuk en geïrriteerd het antwoord van mevrouw Kana; ow geen idee. Misschien volgende week, iedereen heeft haast met dit soort dingen etc etc. Misschien krijgt u een antwoord binnen 2 weken.
Naar mijn idee is dit een extreem klantonvriendelijk en zeer asociale reactie. Zij zien niet de urgentie in van dit verzoek en het feit dat mijn toekomst hiervan afhankelijk zal zijn. Mij van correcte informatie voorzien is er al helemaal niet bij. Wijzen naar anderen is gemakkelijk gebleken waardoor ik nu met mijn handen in het haar zit, niet weet waar ik moet beginnen en al helemaal geen hoop meer heb op mijn droomhuis.
Deze klacht heb ik reeds eerder ingediend bij het NVIO. Echter heb ik hier helaas nooit enige reactie op ontvangen.

Graag zou ik willen dat mijn dossier fatsoenlijk behandeld wordt door 1 persoon (en niet door 4 verschillende) en dat de onterechte A2/A3 notering ingetrokken/verwijderd wordt. Graag zie ik dat er een bevestiging van aanpassing verzonden wordt naar zowel het BKR als mij persoonlijk. Nogmaals wil ik benadrukken dat er een grote urgentie aan dit verzoek zit gezien de termijn stelling van het in orde maken van mijn hypotheekaanvraag.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vesting Finance

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vesting Finance nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Vesting Finance in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vesting Finance een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vesting Finance

Heeft op 04 oktober 2016 om 17:19 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Nathascha