Klacht: Wel werk, geen resultaat. Niet gebruiken!

op 23 juli 2010 over A.A.C Loodgieters Amsterdam in de categorie Klusbedrijven

In mijn verhuurde woning was een verstopping van het riool ontstaan. Een ander bedrijf had het riool twee keer ontstopt, maar bewoners bleven klagen over lekkages onder de WC en bij het aandoen van de wasmachine. Op 15 juli heb ik AAC gebeld en meneer gevraagd om de situatie te komen bekijken en mij een offerte te geven. Hij kwam de volgende dag verschijnen en zei dat hij voor circa EUR 250 de problemen zou verhelpen. Aldus afgesproken. Op 19 juli komt meneer langs en vervangt een sifon en kraan in de WC. Hiervoor neemt hij EUR 225. Op de volgende dag: lekkage uit het WC én bij het aandoen van de wasmachine! Aldus is er niets veranderd, alleen ben ik EUR 225 armer. Ik probeer AAC weer te bereiken, maar het lukt me de hele dag niet. Niemand neemt op hoewel AAC zich als 24-uur “alarmcentrale” voorstelt. Toen uiteindelijk wordt opgenomen (op 21 juli), wordt mij verteld dat meneer zijn mobiel ergens heeft laten liggen. Ik smeek hem om zo snel mogelijk langs te komen om de problemen waar hij een week geleden voor was opgeroepen te verhelpen. Mij wordt gezegd dat hij de bewoners “zsm” zal contacteren voor een afspraak, maar ze horen van hem niet. We roepen dus een andere loodgieter, die op 21 juli gewoon het riool nog een keertje ontstopt. Op 23 juli verschijnt meneer AAC wel. Hij is er niet blij mee dat hij moest opdagen terwijl het probleem al was opgelost. Tegelijkertijd tijd zegt hij te hebben gedaan wat hij DACHT het probleem zou oplossen en is me dus geen geld schuldig. De EUR 225 wil hij niet terugbetalen.

Gewenste oplossing

Meneer heeft wel “werk” gedaan, maar heeft hierdoor het probleem niet opgelost. Ik heb dus niets aan zijn werk en vind dat meneer wel bij mij voor EUR 225 in het krijt staat. Dat geld teruggeven is dus de enige aannemelijke oplossing. In ieder geval raad ik iedereen ten sterkste af van zijn diensten gebruik te maken.

Alle klachten die gemeld zijn door BoozeClant