Klacht: 8 stoelen nog niet opgehaald

op 28 juni 2017 over Telegraaf Aanbiedingen in de categorie Deal-Sites

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Wij hebben via Groupdeal 8 stoelen besteld en betaald. Deze stoelen zijn geleverd op 16 juni 2017 in 4 grote dozen van waarin telkens 2 stoelen. Na het uitpakken van de eerste doos bleek dat de stiknaden van de rugleuningen niet gelijk lopen en daardoor de stoelen scheef staan. Wij hebben dit gemeld op 17 juni 2017 en gevraagd welke stappen wij moeten ondernemen om die aankoop te retourneren. Op 18 juni 2017 kregen wij de volgende reactie van Groupdeal:

“Bedankt voor uw e-mail.
Wij vinden het erg jammer dat u uw bestelling wilt retourneren.
U kunt uw bestelling opsturen via PostNL naar het volgende adres:

Cali-Online BV.
Locomotiefstraat 12
3534BK Utrecht
Nederland

Bij de retourzending dient u een schrijven te voegen met daarin:
– Reden van de retournering
– Uw ordernummer (deze kunt u vinden op de factuur of op uw bankafschrift en begint met 2 letters gevolgd door 7 cijfers)
– Uw adresgegevens

Houd er rekening mee dat alleen producten die binnen 14 dagen worden geretourneerd in behandeling worden genomen. Het product dient ongebruikt te zijn en in de originele (onbeschadigde) verpakking te zitten. Producten die niet aan deze voorwaarden voldoen kunnen niet in behandeling worden genomen.

Na het retourzenden dient u per e-mail contact met ons op te nemen, zodat wij uw terugstorting in orde kunnen maken. Hiervoor hebben wij de volgende gegevens van u nodig:
– Uw ordernummer
– Verzendbewijs (Track & Trace code)

Wij zullen overgaan tot terugstorting van het aankoopbedrag, nadat de leverancier uw bestelling in goede orde retour heeft ontvangen. Hier kan derhalve enige tijd over heengaan (maximaal 30 dagen).

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.”

Waarop wij dezelfde dag de volgende reactie gestuurd hebben:

“Hoi beste mensen,

De reden voor het retourneren is, dat de stik naden van de rugleuningen
niet gelijk lopen en hierdoor is het net alsof de stoelen scheef staan.
Dus dit is buiten onze schuld. 2 Stoelen hebben wij gemonteerd, waarna
de afwijking te zien was. En 6 stoelen zitten nog in de ongeopende dozen.
Het gaat hier om 4 zeer grote dozen met elk 2 stoelen.
Deze kunnen wij onmogelijk bij het postkantoor af gaan geven.
Kunnen jullie de leverancier de opdracht geven om deze dozen bij ons
huis adres op te halen, net zoals ze dus ook bezorgd zijn?

We hopen op een spoedige reactie van jullie zodat we binnen de gestelde 14 dagen alles kunnen retourneren!”

Op 19 juni kregen wij weer een reactie van Groupdeal:

“Hedy Ruijter , 19 jun 11:47
Bedankt voor uw reactie.

Wij hebben de leverancier gevraagd naar de mogelijkheden om de stoelen bij u thuis op te halen. Zodra wij daar een terugkoppeling van hebben ontvangen, laat ik het u direct weten.

Omdat u sowieso binnen de 14 – dagen – termijn heeft aangegeven de producten te willen retourneren, hoeft u zich geen zorgen te maken om deze deadline.

U hoort spoedig van ons!”

En op 20 juni 2017 de volgende reactie van Groupdeal:

“Ashraf Jalmous , 20 jun 08:57
Wij hebben zojuist contact gehad met de leverancier.
Zij hebben ons gevraagd om beeldmateriaal.
Zou u dit kunnen toesturen aub?”

Wij hebben dezelfde dag weer gereageerd met:

“Beste Ashraf Jalmous,

De foto zit in de bijlage.
Hoop weer op een snelle reactie!!”

Groupdeal reageerde dezelfde dag met:

“Bedankt voor uw bericht.

Wij hebben uw mail en bijlage doorgezet naar de leverancier. Samen met de leverancier zullen wij opzoek gaan naar een geschikte oplossing. Zodra wij hebben gekoppeld met de leverancier nemen wij contact met u op.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.”

En wij weer dezelfde dag:

“Beste Ashraf Jalmous,

Bedankt voor je snelle reactie!

Voor ons is er helaas maar een oplossing: alles retourneren.
We hebben geen interesse/vertrouwen meer in deze aanbieding, sorry.”

Op 21 juni nog het volgende ter aanvulling gestuurd:

“Hoi Ashraf,

Nog even ter aanvulling!!

In week 27 worden er bij ons in huis in de huiskamer werkzaamheden
uitgevoerd. We hebben al veel moeite om onze eigen meubelen elders in
huis te plaatsen. Dus die 4 grote dozen staan heel erg in de weg!!

We hopen echt dat er snel een manier gevonden wordt om deze dozen op te
halen!”

Waarop Groupdeal op 22 juni reageerde met:

“Ashraf Jalmous , 22 jun 08:24
Wij hebben zojuist contact gehad met de leverancier.

Zij hebben ons laten weten dat zij zullen langskomen om af te halen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.”

En wij weer dezelfde dag:

“Hoi Ashraf,

Dat is goed nieuws. Heeft de leverancier misschien ook laten weten welke dag?”

En Groupdeal op 23 juni:

“Ashraf Jalmous , 23 jun 12:54
Bedankt voor uw bericht.

Dat is het zeker!

Zij zullen u dat laten weten per e-mail.

Als u de mail goed in de gaten houdt zult u hiervan op de hoogte gesteld worden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.”

Op 26 juni hebben we nogmaals een mail gestuurd:

“Hoi Ashraf,

Tot op heden nog niets gehoord van de leverancier.

Als de dozen deze week niet opgehaald worden, HEBBEN WE EEN GROOT PROBLEEM.

DIT VANWEGE DE WERKZAAMHEDEN IN ONS HUIS IN WEEK 27.

Kun je dit laten weten aan de leverancier?”

Geen reactie meer en de stoelen zijn ook nog niet opgehaald! Daarom op 28 juni 2017 weer de volgende mail verstuurd naar Groupdeal:

“Hoi beste mensen,

Het begint nu toch wel heel belangrijk te worden!!

De 4 grote dozen MOETEN DEZE WEEK OPGEHAALD WORDEN!!”

Gewenste Oplossing:

Als de stoelen deze week nog opgehaald zijn en de aankoopsom inclusief de verzendkosten, op zeer korte termijn zijn terug betaald.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Telegraaf Aanbiedingen

Reactie van de melder van de klacht blackie

1 maand geleden - Heb vandaag onderstaand mailtje ontvangen van Klacht.nl: "Je hebt onlangs een klacht gemeld over Telegraaf Aanbiedingen. Helaas neemt Telegraaf Aanbiedingen jouw klacht niet in behandeling op Klacht.nl. Laat Telegraaf Aanbiedingen weten wat je hiervan vindt en geef een cijfer voor de wijze waarop Telegraaf Aanbiedingen met jouw klacht omgaat!" Waarom wordt mijn klacht niet in behandeling genomen?

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Telegraaf Aanbiedingen in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telegraaf Aanbiedingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telegraaf Aanbiedingen

Heeft op 30 juni 2017 om 14:46 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer van den Berg,

Wij vinden het ontzettend vervelend dat allereerst de bestelling niet naar behoren was en dat het vervolgens erg lang duurt voordat de stoelen worden opgehaald.
De reden dat wij via dit platform nog niet eerder hebben gereageerd, is omdat wij eerst met een oplossing wilden komen in plaats van u nog steeds in het ongewisse te laten.
Daarom hebben wij u zojuist ook per mail laten weten dat we eindelijk een terugkoppeling hebben gekregen van de leverancier (en zijn transporteur) en dat de stoelen aankomende maandag bij u worden opgehaald.
Vervolgens zorgen wij er voor dat het aankoopbedrag snel op uw rekening wordt teruggestort.

Met vriendelijke groet,

Team GroupDeal / Telegraaf Aanbiedingen
info@groupdeal.nl / info@telegraafaanbiedingen.nl

Alle klachten die gemeld zijn door blackie