Klacht: 4 tal pakketen wordt door Posnl als Rembours aan gegeven met hoge taxatie kosten.

[email protected] op 30 maart 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb 4 pakketten uit het buiten land besteld, alle 4 pakketen zijn ze onder €22,00 , dat hoeft geen BTW, Invoer etc. te betalen.
Maar Postnl heeft dat pakketten als Rembous gekendmerkt met taxatie va €30,00 daardoor moet ik ook BTW betalen.En ik heb Douane gebeld en gesproken ze vinden heel gek. Als op dat pakketten staan duidlijk minder dan €22,00 per pakket. De Douane zei: als het duidelijk dat op het pakket veel minder dan €22,00, hoeft postnl niet in te klaren. Postnll mag nooit zomaar Taxatie van €30,00 aangeven.. ik heb met postnl gechat en hun antwoord was , dat ik alleen de BTW terug krijg, de andere kosten kosten niet ( totaal meer dan €89,00 ).
Ik kan de Nota uitprinten en perscan opsturen. Maar Postnl zei dat help niet.
Ik vind deze manier van geld verdienen is erg oongeoorloofd.
Hieronder is de Chat die ik zojuist uitgevoerd met Postnl.
Chatting op 3032018
Welkom bij PostNL. Je chat met Ilphene. Waarmee kan ik je helpen
1:33:56 PMgoegemiddag ik ben T. Darma . Ik heb een 4 tal pakket die door Postnl. als rembour gekendmerkt, niet door de verzender..

terwijl bij de verzender hebben we afgesproken dat allemaal inclusief verzend kosten. en alle 4 zijn de prijs minder dan €22 , en dat is vrij zonder verdere belastingen.

Klantenservice
Goedemiddag, ik snap dat je benieuwd bent hoe het dan kan dat ze toch als rembours zijn berekend.

Wat zijn de barcodes

ik.

RH214250180IN $2.75€2,28 , RD828897267IN $23.75€19,30 , RD828895561IN$18.76 €16,45, RD951533422IN $ 24,75 €19,75

Klantenservice
Ik zal de barcodes erbij pakken, nog een moment geduld alsjeblieft.

ik heb ze eerst getekend , maar toen ik het moet betalen dat weigerde ik en Simiyo heeft terug gedraaid. dus dat liggen nog bij Simiyo

Klantenservice
Bedankt voor het wachten, ik heb de status van de zending bekeken en ik zie dat ze allemaal langs de douane zijn geweest, hierbij zijn inklaringskosten over de zending berekend..

Mocht je er niet mee eens zijn, dan kan je bezwaar indienen.
ik.

hebben postnl inklaring kosten betaald bij de Douane , ik heb douane gesproken , ze zei dat douane alleen om de BTW. gaat .

Klantenservice
Inklaringskosten zijn berekend voor het werk dat de mensen bij de douane doen om de zending naar te kijken..

Klantenservice
Helaas, zal dat alleen de btw kosten die er overheen zijn berekend vergoed kunnen krijgen..

is er dan moggelijk dat ik die kosten die ik bij postnl nu zal betalen , helemaal terug krijgen.

Klantenservice

Ze hebben toch Rontgen om te kijken het hoeft niet open. zit allemaal legale dingen..

Als ik niet terug krijg dan weigerde ik te ontvangen en moeten jullie terug sturen.

Klantenservice
Dat klopt, dan zal de zendingen weer retour gaan naar de afzender.

dan stuur ik het bericht naar de afzender..

ik zie in de begeleidings brief van postnl, dat ze allemaal taxeren voor €30,00, daardoor moet Btw. betaald worden. Postnl kan toch eerst naar mij bericht sturen en vragen om de nota’s. net zoals in het verleden was gedaan..

Klantenservice
Helaas is dit niet de procedure wat postnl hierin hanteert..

Dus simpel weg Postnl moet verdienen van ongeoorloofde parktijken. zomaar taxatie bedragd geven zodat het toch BTW moet betaald worden en zo maar inklaring kosten berekenen. Dat is toch een ongeoorlfde pratijken om geld te verdienen..

Waar kan ik deze ongeoorloofde pratijken van postnl met de landelijk klacht indienen.

Klantenservice
Dit proces is zo wettelijk bepaald..

Ik wil je nog een hele fijne dag toewensen, als dit zo verder duidelijk is

Zo beeindgd hijzij de chatting.

Postnl moet het inklaring bedrag retourneren , als ik met de werkelijke nota dat inderdaat kleiner is dan €22,00 per pakket.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 30 maart 2018 om 21:55 geantwoord

Geachte heer mevrouw Darma,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat het een kwalijke zaak is dat er onduidelijkheid is omtrent de inklaringskosten. Graag reageer ik op uw bericht.

Voor pakketten die afkomstig zijn van buiten de EU is het mogelijk dat er inklaringskosten berekend worden. Meer informatie over de inklaringskosten en waar deze uit bestaan kunt u via https:www.postnl.nlontvangenpakket-ontvangenpakket-uit-het-buitenland vinden.

Mocht u het niet eens zijn met deze kosten, dan is het mogelijk om hier bezwaar voor in te dienen. Een eventueel verzoek kan alleen worden gedaan voor BTW bij invoer en invoerrechten. Dat geldt niet voor afhandelingskosten, dit zijn de kosten die in rekening worden gebracht voor het doen van de douane aangifte, administratie, opslag, etc.

Verzoek om teruggaaf kan uitsluitend schriftelijk, onder vermelding van naam, adres, woonplaats gegevens en uw IBAN bankrekeningnummer. Hierbij vragen wij u zoveel mogelijk informatie mee te sturen over de waarde en de inhoud van het pakket. Indien van toepassing kunt u hier ook de Paypal gegevens aan toevoegen.

U kunt dit verzoek om teruggave van de inklaringskosten binnen 6 weken versturen naar PostNL Pakketten t.a.v. KR-SCIP Postbus 99180, 8900 NA Leeuwarden. U ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke bevestiging van ontvangst. Vervolgens doen wij een beoordeling of het verzoek gegrond is. Indien gegrond wordt het verzoek ingediend bij de douane. Ondanks dat de douane streeft om binnen 8 weken te reageren, moet u rekening houden met een reactietijd van 3 tot 4 maanden vanaf het moment van indienen.

Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: http:www.postnl.nlklantenservice.

[email protected]

Heeft op 01 april 2018 om 21:17 geantwoord

Ik heb een mening voor Postnl. Als postnl echt wilt oplossen : Dan neemt postnl contact met Symijo ( afhaal winkel waar de pakketjes nu staat ) en opdracht geven dat die 4-tal pakketjes vrij te geven zonder dat ik hoef het niet te betalen. En Daarna stuur postnl naar mijn adres toe met vragen dat de Nota's door tegeven naar Postnl binnen 3 weken ( nu gaan we weg met vakantie ). Blijkt dat de nota's groter dan €22,00, dan stuur postnl alsnog naar mij toe een afhandelingkosten en BTW.
Lijkt U dat deze mening van mij wel goed is ?.
Hopende dat U postnl kan wijmaken van hun ongeoorloofde praktijken.
Met vriendelijke groeten & Vrolijke paasdagen
T.Darma

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]