Klacht: 3 x Verkeerd opgemeten hocker

op 19 april 2017 over Woonsquare in de categorie Meubelwinkels

Op 5 maart 2016 kocht ik bij u een hoekbank + een grote hocker, 90 x 60 cm bij Woonsqare Almere, levertijd 8 tot 12 weken. Op 18 mei 2016 kreeg ik dit geleverd. Deze was prima in orde. Op 28 juni 2016 bestelde ik nog een kleinere hocker er bij, 60 x 60 cm. à € 229,00, levertijd 8 tot 12 weken.
Door omstandigheden, ziekte en ziekenhuisopnames, kon de hocker pas op 1 december worden opgehaald door familie bij filiaal Almere.
Wat bleek, de bestelde hocker was 5½ cm hoger dan de bank. Ik heb foto’s gemaakt en met een servicemelding op 5 december 2016 melding van gemaakt. Er zou een nieuwe hocker worden besteld, de 2e. Deze kwam op 4 januari 2017. En opnieuw een foute hocker: nu was de gebruikte stof niet correct, grijs i.p.v. naturel.
Op 17 januari kwam er een medewerker van Woonsquare bij mij thuis kijken. Hij zag de fout direct. Opnieuw een nieuwe hocker besteld, de 3e. Die hocker werd op 16 februari jl. geleverd. Wederom een foutieve hocker, weer 5½ cm. te hoog. Dit was nr.3. De chauffeur heeft toen contact met de klantenservice gehad hierover, evenals ikzelf.
Ik zou de volgende dag teruggebeld worden door de medewerkster van de klantenservice, Amanda Bieshaar. Dit gebeurde niet. Ik heb toen zelf maar aan het eind van de dag gebeld. Zij zei dat er een vergissing was gemaakt, en stelde voor om weer over een paar weken een nieuwe hocker te leveren.
Daar heb ik voor bedankt, ik wilde geen 4e keer weer wachten, ik wilde mijn geld terug. Na enige discussie heb ik aangegeven dat ik advies zou inwinnen bij de juridische afdeling van de Consumentenbond.
De consumentenbond heeft mij toen verteld dat door de drie foutieve leveringen en de overschreden normale leveringstijd, ik in mijn recht stond om mijn geld terug te krijgen. Ik heb dit via een aangetekende brief kenbaar gemaakt aan de directie van Woonsquare.
Maar helaas belde mevr. Bieshaar, medewerkster klantenservice weer op. Ik kon een hotelvoucher en een kortingvoucher voor Woonsquare van € 75,00 krijgen. Ik heb toen wederom schriftelijk aan de directie (op advies van de consumentenbond i.v.m. dossiervorming), geantwoord dat ik dit aanbod zou accepteren.Twee !! weken later kwam het antwoord. De hotelvoucher was er plotseling niet meer en ik zou over ruim twee weken de hocker krijgen. Weer wachten, en geen afspraak nakomen. En mijn brieven aan de directie komen bij een klantenservice terecht. Ik ben het wachten en wijziging van afspraken zat. Ik wil mijn geld terug.

Als ik mijn geld terug heb.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Woonsquare over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Woonsquare in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Woonsquare een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Woonsquare

Heeft op 12 mei 2017 om 12:32 geantwoord

Heeft op 12 mei 2017 om 16:17 geantwoord

Na driekwart jaar is de 4e hocker nog steeds niet goed, hij is nog steeds te hoog, dus niets van \"de juiste\". Ik heb dezelfde hocker en de vouchers geaccepteerd, omdat ik voor een zware operatie sta aan mijn been. (2e keer). Ik kan de hocker niet als middel gebruiken om mijn been op te leggen, omdat hij te hoog is. Daar had ik hem voor gekocht. Ik heb het dus maar geaccepteerd (met de hulp van de consumentenbond) en ik vind nog steeds dat het bedrijf niet capabel is. En ik kom ook helaas niet verder dan bij een klantenservicemedewerkster van Woonsquare, ondanks mijn aangetekende brieven aan de directie. Overigens heb ik ook nooit een excuus gehad. En de waardebon..... die is voor mij natuurlijk waardeloos, daar ik nooit meer bij dit bedrijf kom. Dus na driekwart jaar en vier hockers verder ga ik ook verder........

Alle klachten die gemeld zijn door Honey