Klacht: 3 x al geen bezorger geweest die pakket bij DHL punt achterlaat

op 18 maart 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nu al 3 x meegemaakt, dat we thuis hebben gezeten om op een pakket te wachten, welke bezorgd zou worden. Bezorger zou de laatste keer tussen 11:44 en 15:44 langskomen, echter kwam hij niet opdagen. Vervolgens kreeg ik in de avond een bericht, dat de bezorger om 17:21 voor de deur stond en ons niet thuis aantrof. Wij zaten met smart te wachten op deze beste bezorger. We wonen in een rijtjeshuis en kijken zo de straat op, verlichting was thuis ook aan en er heeft dus niemand aangebeld. Normaal laten de bezorgers netjes een briefje achter en alle 3 de keren is dit ook niet aan de orde geweest. Buren hebben we ook zat van, waar het pakken afgeleverd had kunnen worden. De bezorger die gooit zijn laatste lading pakketten naar mijn idee gewoon bij een afhaalpunt als hij er klaar mee is, lekker vroeg naar huis en toch betaald krijgen voor pakketten die nooit bij de consument bezorgd zijn. Nou mag je als consument het pakket zelf op gaan halen. Als consument koop je juist online vanwege het gemak van bezorgen. Bij het bellen met dhl wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Maar nee meneer u moet bij parcel zijn, dit is de express afdeling. Wat een frustrerende gang van zaken zeg. Ik zal voortaan wel opletten als er met dhl bezorgd wordt, dan bestel ik mijn product wel elders.

Het pakket alsnog thuis geleverd wordt

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

6 maanden geleden - Goedemiddag,Bedankt voor uw bericht. Het spijt me dat het zo misgaat met uw zending. Goed dat u even contact met ons opneemt! Ik zie op uw adres echter geen zending. Heeft u voor mij het traceernummer of de traceernummers waar het om gaat?Daarnaast geeft u aan dat u het vermoeden heeft dat de chauffeur de pakketten bij een servicepunt dumpt aan het einde van de rit. Dit is niet juist. De chauffeur moet ze mee terug naar het depot nemen. U kunt dan als ontvanger met uw traceernummer of bezorgcode op www.dhlparcel.nl tot 23:59 aangeven of u het misschien nogmaals aan huis aangeboden wilt hebben, een andere dag of tijd, bij de buren of een ander servicepunt. De chauffeur is er dus niet zo makkelijk van af ;).Ik ontvang graag nog de aanvullende gegevens van u.Met vriendelijke groet,Jasmin Webcare DHL Parcel

DHL

Heeft op 18 maart 2020 om 12:13 geantwoord

Goedemiddag,

Enige tijd geleden verzochten wij u om aanvullende informatie, zodat wij uw klacht in behandeling konden nemen. Aangezien u niet op dit verzoek heeft gereageerd, gaan wij ervan uit dat uw vraag inmiddels is beantwoord. Is dit niet het geval? Neemt u dan gerust contact op met onze klantenservice. De contactgegevens vindt u op dhlparcel.nl onder het kopje Support.

Jasmin
Webcare DHL Parcel