Klacht: 3 pakketten niet bezorgd in 10 dagen tijd

op 14 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

In 10 dagen tijd zijn er één pakket en twee brievenbuspakjes niet bezorgd door PostNL terwijl track en trace aangeeft dat het afgeleverd is.
Ik ben het echt spuugzat met dit amateuristische bedrijf.
De buitenlandse afzender van de brievenbuspakjes stuurt het niet opnieuw, dus naar mijn geld kan ik fluiten. Bedankt PostNL…

Gewenste Oplossing:

Zorg dat de pakketten boven water komen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

8 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw Thomassen, Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat meerdere zendingen niet bij u bezorgd zijn, terwijl deze volgens de track & trace informatie wel bezorgd zijn. Ik begrijp dat dit een kwalijke zaak is, waar ik u graag mijn excuses voor aan wil bieden. Graag reageer ik op uw bericht. Volgens de scans is het pakket met barcode LX294345365NL / 3SLGAT5621800 op 8 februari bij u bezorgd. De adresgegevens komen tevens overeen met de gegevens die u stuurt. Omdat uw zending niet verzekerd is verzonden en er volgens de voorwaarden niet voor het pakket getekend hoeft te worden bij ontvangst, is het niet mogelijk een onderzoek op te starten. Wel heb ik een klacht voor u geregistreerd, zodat dit met de betreffende bezorger besproken kan worden. U krijgt hier in eerste instantie geen extra reactie op, dit wordt intern afgehandeld. Ik adviseer u om over enkele werkdagen opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice, wellicht is er dan meer duidelijkheid over het pakket naar voren gekomen. Ik kan dit op echter niet garanderen. Naar aanleiding van eerder contact met onze klantenservice is er reeds een klacht aangemaakt voor het pakket met barcode LX288726590NL / 3SLGAT5087225. Omdat dit tevens een onverzekerde zending betreft is het voor dit pakket ook niet mogelijk om een onderzoek te starten. Wel kunt u ons over enkele werkdagen een bericht sturen om te controleren of er naar aanleiding van de klacht meer duidelijk is geworden over de levering van dit pakket. Voor een passende oplossing over beide pakketten raad ik u aan om contact op te nemen met de afzender. Daarnaast geeft u aan nog een pakket te missen, in uw bericht zie ik echter maar twee tracking codes vermeld staan. Zou u van het derde pakket ook de tracking code mee willen sturen? Aan de hand van deze code kijk ik graag of ik meer informatie voor u kan vinden. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht RXX72

8 maanden geleden - Van het derde pakket heeft de verkoper het inmiddels opnieuw gestuurd, maar van de twee andere pakketten doen de verkopers dat niet, dus ik ben mijn geld kwijt. En het is toch de omgekeerde wereld dat de ontvanger contact moet opnemen met de verkoper omdat PostNL er een potje van maakt ?!!!. Ik twijfel gewoon om via internet artikelen te bestellen als ik zie dat het met PostNL bezorgd, omdat het zo'n janboel is bij PostNL. Ik ga aan verkopers vragen of ze het met DHL kunnen versturen, want in PostNL heb ik geen vertrouwen meer. Eerst een allochtone pakketbezorger die er een potje van maakt en na legio klachten uit de buurt hier inmiddels gelukkig ontslagen is door PostNL en dan nu een postbezorger die zo bejaard is dat hij amper vooruit komt met zijn wagentje met post en blijkbaar zijn leesbril niet bij zich heeft, dus wie weet waar hij mijn pakketten in de bus heeft gestopt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 14 februari 2018 om 11:18 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw Thomassen,

Goed om te vernemen dat dit derde pakket opnieuw is verzonden, maar het is uiteraard een kwalijke zaak wanneer pakketten niet aankomen. Omdat er voor deze pakketten niet getekend hoeft te worden voor ontvangst en ze ook niet verzekerd zijn kan ik geen onderzoek voor u opstarten. Ik hoop dat het spoedig beter zal gaan nu hier melding van is gemaakt. Mijn excuses voor alle overlast.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 24 februari 2018 om 11:38 geantwoord

Met dit gegeven antwoord kan ik niets, maar gelukkig voor mij zijn vandaag, 24 februari 2018, de drie verloren pakketten alsnog boven water gekomen. Deze zaten ineens allemaal in mijn brievenbus.

Alle klachten die gemeld zijn door RXX72