Klacht: 2x niet aangebeld en nu moet ik het ophalen?!

op 06 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik kreeg via mijn track en trace te zien dat mijn internationale pakketje 2x bezorgd zou zijn en dat niet gelukt was. Erg vreemd, want mijn vriend en ik waren de hele dag thuis en onze bel is er eentje waarvan je je iedere keer doodschrikt. Bij navraag gaf PostNL toe dat de postbezorger 2x heeft aangebeld en ik kon hiervoor een klacht indienen. Echter, ik moet mijn pakketje nu ophalen bij het PostNL punt, want na 2x wordt het niet meer thusi bezorgd. Ik vind het erg belachelijk dat ik nu ruim een half uur moet besteden aan naar het PostNL punt gaan, pakketje opvissen en weer terug naar huis gaan, terwijl dit hun fout is. Zij hebben hun service niet geleverd en ik moet ervoor opdraaien. Terwijl ik hiervoor betaald heb.

Wat ik ook erg vind is dat ik niet op de hoogte ben gebracht dat het pakketje moet ophalen bij een PostNL punt. Was ik niet zo oplettend geweest, dan hadden ze het de 17e vrolijk weer teruggestuurd zonder ooit contact met mij opgenomen te hebben. Dat kan toch niet!?

Gewenste Oplossing:

Wanneer PostNL hun excuses aanbied en ik mijn geld terug krijg wat aan hen is betaald. Het is een internationaal pakketje, dus deels waren mijn verzendkosten natuurlijk aan de vervoerder van Hong Kong naar Nederland. Maar het zal de standaard kosten van 6,95 zijn, Ook wil ik de inklaringskosten teruggebetaald hebben die PostNL zelf houdt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 06 februari 2018 om 11:32 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw van Voorst,

Uit uw bericht begrijp ik dat u uw pakketje niet aan de deur hebt kunnen aannemen. Graag informeer ik u hierover.

Sinds een paar maanden worden pakketten waar inklaringskosten en rembours op zitten, standaard al vóór de eerste bezorgpoging naar een PostNL locatie gebracht. De ontvanger kan dan het pakket zelf ophalen en het bedrag bij een PostNL locatie pinnen.

Volgens mijn gegevens heeft u hier een klacht over ingediend, maar in dit geval heeft de bezorger zelf er voor gekozen om uw pakket tóch eerst nog een keer bij uw huis aan te bieden alvorens het naar een PostNL locatie te brengen. De bezorger heeft hier dus juist een extra stukje service verleend. Dit kunt u ook lezen op onze website: https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/ onder het kopje: \\\"Hoe kan ik de inklaringskosten betalen?\\\"

Het is dan ook niet mogelijk om restitutie te verlenen.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 06 februari 2018 om 12:14 geantwoord

De bezorger had een briefje moeten achter laten met de mededeling dat k het moest ophalen bij een PostNL locatie. Er is dus geen service verleend. Hij heeft hooguit een omweg gemaakt via mijn huis naar het ophaalpunt, maar is nooit aan mijn huis geweest. Dat jullie dit soort pakketjes niet meer leveren, dat is prima. Maar dan moet mij verteld worden dat ik het moet ophalen. Dan weet ik dat. Maar durf het niet te zeggen dat jullie bezorger een extra service heeft aangeboden door niet aan te bellen en mij niet op de hoogte te brengen dat ik mijn pakketje moet ophalen. Deze bezorger moet ontslagen worden voor het niet op de hoogte brengen van een klant dat het pakketje opgehaald moet worden. En de afgelopen week heb ik elke dag mijn brievenbus gecheckt, dus dat briefje ligt er zeker niet.

Alle klachten die gemeld zijn door IljaRianca