Klacht: 2e poging: PostNL is mijn pakket kwijtgeraakt

waylong op 14 september 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vorige week via marktplaats iets besteld wat afgelopen maandag (6 september) geleverd zou worden. Mijn vader had het pakket per ongeluk geweigerd.
Contact opgezocht met PostNL (was niet makkelijk). Uiteindelijk iemand aan de lijn gehad die aangaf dat ze een melding zou maken en alsnog ervoor zorgt dat het pakket geleverd zou worden.

Vanaf dat moment kreeg ik in mijn track en tracé de melding “de bezorger is onderweg”. Op 10 september had ik die melding nog steeds maar helaas nog niks ontvangen. Opnieuw contact opgezocht met PostNL (via Facebook met Kevin en Sven van PostNL) en die zeiden het volgende:

Als je pakket zoek is kun je als verzender een onderzoek laten starten. Omdat ik de ontvanger ben moet ik contact opzoeken met de verzender.

Meerdere malen aangegeven dat de ontvanger niet meer reageert op marktplaats en het pakket onbekend heeft verstuurd, gezien mijn enige gegevens zijn zou ik dat ook moeten kunnen toch?!

Maar PostNL weigert mij te begrijpen en houden zich niet verantwoordelijk voor mijn pakket. Diep teleurgesteld..!

Ik wil mijn pakket ontvangen of de kosten van het pakket terug.

Geen standaard antwoord, niet verwezen worden naar de slechte klantenservice en een oplossing

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 14 september 2021 om 16:21 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over een geweigerd pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is dat u het pakket niet heeft ontvangen. Echter om uit te zoeken waar dit pakket is gebleven wil ik u toch adviseren om nogmaals contact met de afzender op te nemen. Zonder de afzender kunnen wij geen navraag doen. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

PostNL Klantenservice

waylong

Heeft op 15 september 2021 om 23:20 geantwoord

zoals verwacht GEEN OPLOSSING & AUTOMATISCH ANTWOORD!!!!

Alle klachten die gemeld zijn door waylong