Klacht: 26 dagen slecht internet en 4 monteurs verder

op 26 september 2011 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Ik loop al sinds 1 september 2011 tegen een storing aan.
4 monteurs over de vloer, elke keer een beetje, niemand heeft tot nu toe het probleem echt kunnen oplossen.

Wat ik een hele kwalijke zaak vind is dat Caiway het ALTIJD bij de klant zoekt, het zal nooit bij Caiway zitten.

4 Monteurs hebben ondertussen GEMETEN na en voor de splitter dat het signaal goed is. Maar bij de caiway helpdesk zien ze wel packet loss. Zal wel aan de wanddoos zitten was de conclusie van de eerste monteur. De tweede heeft uiteindelijk de wanddoos vervangen. De derde vond een storing buiten in een kabel, met een beetje morren was het signaal volgens monteur weer goed maar toch moet u ook een nieuw modem, dit zou worden doorgegeven aan caiway, maar nee Caiway had de ticket alweer gesloten zonder hier maar iets over te zeggen, dus ik moest weer bellen. Na een nieuw modem weer geen goede telefonie en internet. De vierde heeft de kabel vervangen in de kast voor het huis, internet inderdaad sneller, maar nee vanavond WEER telefonie met happen uit het gesprek naar de andere kant. Caiway helpdesk medewerker zei ‘ja er is meer bij u in de straat gemeld’, er is inderdaad wat signaalverlies ik hoor soms iets wegvallen, na natuurlijk weer testen met de kabel zonder splitter ligt het ondertussen weer aan mijn splitter volgens de medewerker, dus ook daarvoor mag ik weer kosten maken, 2 van de 4 monteurs hebben ook NA de splitter getest en kwamen tot de conclusie dat het een goed signaal was. Ondertussen is het nog steeds niet te doen om te bellen met mijn vaste telefoon en heb ik al bijna 50 euro extra kosten gemaakt door te bellen met mijn GSM. Zal weer mijn best moeten doen te bewijzen dat het niet aan mij ligt maar buiten het pand.

Terwijl zelf wordt aangegeven dat er packet loss is. Ik ben heel vriendelijk geweest en geduldig maar schijnbaar werkt dit niet bij Caiway. De vriendelijkheid rating is op 3 uitgevallen omdat vriendlijk ze wel zijn, maar hulpvaardig, dat kan ik zeker van de laatste persoon niet zeggen.

Oplossing van het probleem, financiele compensatie en een welgemeend excuus.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

Bericht van Caiway

6 jaren geleden - Het ging hier om een kabelbreuk waar ondertussen voorzieningen voor zijn getroffen. Met vriendelijke groet, Caiway Angelique Klantenservice Klachtafhandeling

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 29 september 2011 om 14:39 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Het uitzoeken van het antwoord op uw klacht nam enige tijd in beslag. Graag geven wij u alsnog antwoord.

Uit onze gegevens blijkt dat er een kabelbreuk bij u is geweest waardoor u afgelopen maand een minimale internet- en voipverbinding heeft gehad.
Onze excuses voor het ongemak wat u tijdens deze kabelbreuk heeft ondervonden. Voor de kabelbreuk hebben wij inmiddels een noodvoorziening getroffen, het signaal mag geen probleem meer geven.
Voor de zekerheid houden wij uw modem de komende dagen nog in een meting. Als uit deze meting blijkt dat er onvoldoende signaal is dan zullen wij u hierover informeren.
WIj horen graag van u op webcare@office.caiw.nl als u toch nog signaal problemen heeft.

Als tegemoetkoming voor het ongemak zullen wij de kosten van het modem ad. € 69,00 intern crediteren. Ook zullen wij in de factuur van 24 oktober geen kosten berekenen voor het Internet en VoIP abonnement (exclusief gesprekskosten)
t.w. € 47,40.

Als u nog vragen heeft over deze afwikkeling, dan horen wij dat graag via onze Klantenservice op 088-2249 111 (tarief 088-nummer). Ook in de toekomst zijn uw opmerkingen bij ons van harte welkom.

Caiway

Angelique
Klantenservice
Webcare

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Caiway beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door jstraa