Klacht: Te hoge rekening buitenland bellen/mobel internet!

op 07 augustus 2010 over KPN Internet in de categorie Internetproviders

Vanaf 23 juni tot en met 18 juli 2010 ben ik op vakantie geweest naar Curaçao en heb ik dan ook grotendeels mijn mobiel uitgelaten met KPN Flexibel 425. Dit was toen een NOKIA 6300 met een slechte internetverbinding (eenvoudig toestel) ook was bellen in dat land lastig.
Echter wat schetst mijn verbazing toen ik terug kwam in Nederland. Ik blijk een rekening te hebben van KPN van € 325.92 voor buitenland. Totaal rekening was echter € 478,41! Ik heb deze mobiel echter pas halverwege de vakantie aangezet omdat bereikbaarheid daar erg belangrijk is, dus wat er gebeld is daar kan ik nog een beetje begrip voor opbrengen maar dan nog is het bedrag extreem hoog voor maximaal een half uur bellen ter waarde van € 97,65. Het ergste is nog dat mobiele internet wat ik amper daar gebuikt heb 13,456 MB oftewel € 228,27!
Dit kan gewoon niet kloppen aangezien ik moeite had met een verbinding krijgen en het toestel wat regelmatig crashte met zowel internet als telefonie verbindingen maken. Ik er veel minder op heb gezeten dan de 58 keer die de specificatie aangeeft volgens KPN.

Wat ik helemaal slecht vind is dat een groot bedrijf als KPN dit soort bedragen zonder waarschuwing op laat lopen terwijl er in de EU blijkbaar een plicht is om bedragen die de € 50,- overschrijden in het buitenland per SMS te laten bevestigen met ja als waarschuwing dat men over de dit bedrag heen gaat!

Verder had ik dit gedoe niet vorig jaar bij VODAFONE toen ik op Curaçao zat voor 3.5 week met een Samsung Omnia met veel vaker een internetverbinding en bellen. Dit bedrag lag velen malen lager dan dat van KPN.

Aangezien ik van mening ben dat KPN voor een belangrijk deel verantwoordelijk is voor
deze hoge kosten verwacht ik een passende oplossing op korte termijn.

Graag zie ik een passende oplossing voor mijn probleem tegemoet.

Gewenste oplossing

Restitutie van een deel van het bedrag.

Alle klachten die gemeld zijn door Gilbert1977