Klacht: Hi pauze

op 21 juni 2010 over Hi in de categorie Mobiele Telefonie

In september 2008 heb ik bij hi een studentenabonnement voor een jaar afgesloten waarbij ik ook een telefoon kreeg. In juli/augustus 2009 werd ik gebeld dat mijn abonnement bijna afgelopen zou zijn, maar dat als ik niks veranderde dat hetzelfde abonnement gewoon door zou lopen en wat ik zou willen. Ik heb toen geantwoord dat ik het wel prima vond om hetzelfde abonnement te houden. In september werd ik alweer gebeld en aangezien ik mijn abonnement kon verlengen en dit goedkoper zou zijn heb ik gezegd dat ik dat wou. Dit was toen echter niet ingevoerd, maar hier kwam ik in december achter, toen ik weer gebeld werd door hi-medewerkers om mijn telefoonabonnement te verlengen. Er zijn naar mijn idee geen tegemoetkomingen aangeboden tijdens dit telefoongesprek maar wel een ander aanbod; een nieuwe telefoon met nieuw abonnement. Ik vond het moeilijk om een telefoon te kiezen en ben naar winkel (kalverstraat, Amsterdam) geweest om te kijken in de winkel naar telefoons. Hier ben ik vervolgens onbeschoft behandeld door een medewerker in de winkel, die erg competeerde met de medewerkers van de telefoon, waardoor ik liever met hem geen zaken deed. Vervolgens heb ik weer gebeld met een medewerker van hi, en gevraagd of ik de telefoon met een 1 jarig studentenabonnement kon hebben. Tweemaal in twee verschillende gesprekken is dit mij bevestigd en ik had een nieuwe mobiel besteld. Deze was echter niet binnengekomen binnen twee weken, en toen ik zelf de klantenservice had gebeld kwam ik erachter dat er iets mis was gegaan bij mijn bestelling, dit terwijl het speciaal opgenomen was. Omdat ik in januari naar Zweden ging voor 5 maanden en het erg druk had met dingen regelen, ben ik hier verder niet meer achter aan gegaan, maar vond deze gang van zaken niet kunnen en bedacht voor mezelf dat ik voor de maanden dat ik weg zou zijn een pauze in zou voeren, aangezien ik een studentenabonnement had, en daarna wel zou zien hoe het zou lopen. Nu is mijn pauze niet ingevoerd (eind januari gedaan, voor de maanden februari, maart, april en mei) en heb ik volgens mij elke maand teruggeschreven op mijn rekening, omdat ik het gewoon zat ben hoe de stand van zaken gaat bij hi en dacht dat ik het als ik terug was in Nederland het wel zou regelen. Zoals jullie zelf ook wel kunnen zien heb ik deze maanden ook gewoon geen gebruim gemaakt van mijn abonnement. Toen ik een e-mail kreeg van mijn huisgenoot dat mijn rekening werd afgesloten heb ik de klantenservice gemaild met de mededeling dat ik niet kon bellen gezien mijn verblijf in het buitenland, dus het via de mail wou doen en als reactie krijg ik dat ik moest bellen. Ik vind deze gang van zaken ongelofelijk en heb niet het idee serieus genomen te worden en zeker niet aan de telefoon en aangezien dingen vaak niet goed worden ingevoerd wil ik dit ook liever niet meer doen aangezien ik het dan niet zwart op wit heb. Ik wil dat mijn pauze met terugwerkende kracht wordt ingezet en dat mijn abonnement gewoon weer in werking wordt gezet. Ik vind het werkelijk belachelijk dat je als klant zelf hier achter aan moet gaan en niet eens het bedrijf en de werknemers kan vertrouwen met het invoeren van een verandering en niet eens excuses of een tegemoetkoming aangeboden krijgt maar weer iets aangesmeerd krijgt wat vervolgens weer niet ingevoerd wordt. Ik wil dat dit nu geregeld wordt.

e-mails:

Bedankt voor je reactie.

Uit je e-mail begrijp ik dat je vragen hebt omtrent je abonnement. Zoals reeds is aangegeven is het via deze weg niet mogelijk je hiermee van dienst te zijn. Ik adviseer je hiervoor contact op te nemen met de Telefonische Klantenservice van Hi via het nummer 1200. Bel je vanaf een ander toestel toets dan 06 1200 1200. De Telefonische Klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 07.00 uur en 22.00 uur en op zaterdag van 08.00 uur tot 18.00 uur.

Desiree van de Kris
Klant 06/03/2010 07:40 NM

==================== text Bestandsbijlage ====================
Bijlage 1.txt, 5112 Bytes, Toegevoegd aan incident
Reactie (Marieke Wiersma) 06/03/2010 07:23 NM

Bedankt voor je e-mail.

Uit je e-mail begrijp ik dat je met terugwerkende kracht gebruikt wilt maken van Hi Pauze. Helaas is het niet mogelijk om, wanneer je mobiele aansluiting is afgesloten, gebruik te maken van Hi Pauze of om andere wijzigingen aan te brengen in je abonnement. Derhalve dien je dan ook, voor meer informatie, contact op te nemen met de Hi Klantenservice via het nummer 1200. Bel je vanaf een ander toestel toets dan 06 1200 1200.

Marieke Wiersma
Klant 06/03/2010 09:40 VM
Beste Stephanie Visser,

bedankt voor de snelle reactie. Dat mijn telefoon is afgesloten is helemaal
niet zo vervelend, aangezien ik nog in het buitenland zit. Ik heb dan ook de
afgelopen maanden er geen gebruik van gemaakt zoals u misschien ook wel kunt
zien, vandaar ook de pauze die ik in januari heb aangevraagd. Ik wil u
hierbij verzoeken dit met terugdraaiende kracht in te zetten, want ik moet
zeggen dat dit al de zoveelste keer is dat er een verandering bij mij niet
doorgevoerd is in mijn abonnement en mijn geduld begint op te raken.
Aangezien ik in het buitenland zit ben ik dus niet in de mogelijkheid om de
klantenservice telefonisch te bereiken en daarnaast doe ik dit liever ook
niet meer, aangezien ik één keer ben opgehangen toen ik een klacht had, en
twee keer een verandering niet is ingevoerd en ik begin hierdoor dan ook
zeer aan de kwaliteit van de service van hi te twijfelen. Ik ben al een
aantal jaar klant bij hi en verwacht meer service van jullie.

Met vriendelijke groeten,

Maureen Marck

Op 3 juni 2010 08:55 schreef Hi Klantenservice het
volgende:

> Je hebt recentelijk een verzoek ingediend voor persoonlijke ondersteuning
> van onze klantenservice. Hieronder staat een samenvatting van jouw vraag en
> ons antwoord.
> Bedankt dat je van onze service gebruikt hebt gemaakt.
> * Onderwerp* Hi-Pauze * Samenvatting discussie* * Reactie (Stephanie
> Visser)*06/03/2010 08:55 VM Beste Maureen,
> Bedankt voor je e-mail.
> Naar aanleiding van je e-mail heb ik de gegevens nagekeken. Hieruit blijkt
> dat je mobiele aansluiting is afgesloten. Ik begrijp dat dit vervelend is.
> Ik wil je hiervoor vriendelijk verzoeken contact op te nemen met de Hi
> Klantenservice via het nummer 1200. Bel je vanaf een ander toestel toets dan
> 06 1200 1200.
> Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
> Met vriendelijke groet,
> Stephanie Visser
> Klantenservice Hi * Klant*06/02/2010 09:33 VM In januari jl. heb ik een
> Hi-pauze aangevraagd voor de maandan februari, maart, april en mei. Alsnog
> is in deze maanden geld van mijn rekening afgeschreven. Een aantal maanden
> heb ik al teruggeschreven, maar de overblijvende maanden zou ik graag snel
> op mijn rekening terug zien.
> Met vriendelijke groeten,
> Maureen Marck Hi Klantenservice
Reactie (Stephanie Visser) 06/03/2010 08:55 VM

Bedankt voor je e-mail.

Naar aanleiding van je e-mail heb ik de gegevens nagekeken. Hieruit blijkt dat je mobiele aansluiting is afgesloten. Ik begrijp dat dit vervelend is. Ik wil je hiervoor vriendelijk verzoeken contact op te nemen met de Hi Klantenservice via het nummer 1200. Bel je vanaf een ander toestel toets dan 06 1200 1200.

Stephanie Visser
Klant 06/02/2010 09:33 VM
In januari jl. heb ik een Hi-pauze aangevraagd voor de maandan februari, maart, april en mei. Alsnog is in deze maanden geld van mijn rekening afgeschreven. Een aantal maanden heb ik al teruggeschreven, maar de overblijvende maanden zou ik graag snel op mijn rekening terug zien.

Met vriendelijke groeten,

Maureen Marck

Hi Klantenservice

Gewenste oplossing

Pauze met terugwerkende kracht en een werkend abonnement.

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hi in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door maureen1989