Klacht: 20 weken naar retourneren bank bij klachten nog steeds geen passende oplossing

op 26 juni 2017 over Seats and Sofas in de categorie Meubelwinkels

Op 3 December 2016 koop ik een bank bij seats and sofa\\\’s, deze is eind januari geleverd en meteen voldoet deze niet aan de verwachtingen. Er is een mail opgesteld met ongeveer 10 foto\\\’s toegevoegd waarom de bank niet verwacht aan de kwaliteit. Voorbeelden van de klachten: te ruim in de stof,naden scheef, bank wankeld door hoogteverschil,stof pluist na 3 weken al. Hoekdeel in de verkeerde richting gestoffeerd. Op 11 februari 2017 is deze bank aangeboden aan de firma en omdat er veel klachten op de bank zitten wordt deze retour gestuurd naar de fabriek.
Binnen 13 weken zouden de klachten opgelost worden, dit is dezelfde periode die voor de levertijd van een nieuwe bank staat. Ik heb dit bevestigd gekregen per mail.
Op 15 mei heb ik gebeld met de firma, ze maakten mij duidelijk dat de bank ongeveer in de 10e week retour gekomen is maar dat deze nog dermate veel klachten had (gecontroleerd door de winkel zelf) en deze is wederom terug gestuurd naar de fabricant. Wij waren hiervan niet op de hoogte gesteld.
In de 13e week werd mij dan ook verteld dat het nog 2 weken zou gaan duren.
Op zaterdag 27 mei werd mijn man gebeld dat de bank de week erop in Zoeterwoude geleverd zou worden.
Op donderdag 1 juni heb ik gebeld, echter de bank was er nog niet.
Op zaterdag 3 juni heft mijn man gebeld en werd er verteld dat de bank de week erop afgehaald zou kunnen worden in het hoofdkantoor in Maassluis. Dit is tegen de afspraak in, want de bank zou naar Zoeterwoude komen voor controle en hierna zou hij pas naar ons huis worden gebracht.
In week 17 ben ik langs filiaal Zoeterwoude gegaan, de bank was terug en nu goed. Echter bij uitpakken blijken de zelfde klachten nog steeds te bestaan, ook wankeld de bank nog steeds. Maar nog erger er zitten nu ook losse draden en gaten in de naden. De manager vertelde me dat er een meubelmaker gebeld zal worden, dit is allemaal zo te verhelpen, maar waarom is er dan in de afgelopen 17 weken van retourneren niets gedaan aan de bank. Het lijkt of hij alleen op transport is geweest en verder totaal niets.
We zijn nu bijna 20 verder en ik zit nog steeds zonder mijn bank. Ik heb een aangetekende brief gestuurd waarin ik vermeld dat ze zich niet aan de afspraken houden en hebben na meerdere kansen de problemen niet opgelost. Ik heb geen vertrouwen meer en wil de koop ontbinden en het totale aankoopbedrag incl verz kosten retour binnen 2 weken, anders schakel ik een jurist in.
Maar je raad het al, na een week worden we gebeld dat er binnen 2-3 weken een meubelmaker zal gaan kijken en een rapport zal opmaken.
Ze nou eerlijk, hoe lang moet dit nog gaan duren, ik zit een half jaar op mijn tuinmeubelen met 3 kinderen. In week 17 wordt me nog eventjes een leenbank aangeboden, beetje laat al zeg ik het zelf. Ik wil dan ook snel mijn geld terug zodat ik een degelijke bank kan kopen en niet een die schots en scheef is en binnen 3 weken de stof al pluist. Ik hoop dat jullie me via deze klacht kunnen helpen, anders ga ik volgende week een jurist vragen te helpen in deze kwestie

Koop ontbinden

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Seats and Sofas over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Seats and Sofas in behandeling genomen

Heeft op 26 juni 2017 om 17:37 geantwoord

Dit duurt allemaal veel te lang. Indien ik het Bedrag niet binnen een week retour heb neem
Ik een jurist in de arm.

Reactie van de melder van de klacht mvdhoeven@yahoo.nl

1 maand geleden - Zoals iedereen wel begrijpt is deze klacht verregaande afgehandeld, de klacht wordt bij het betreffende filiaal neergelegd, nou dat verhaal kennen we al, die schieten niet echt op. We gaan straks alweer week 21 in.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Seats and Sofas een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Seats and Sofas

Heeft op 05 juli 2017 om 16:28 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door mvdhoeven@yahoo.nl