Klacht: 20 euro automatische tandarts kosten leiden tot 174,- en dagvaarding.

op 25 augustus 2017 over Webcasso in de categorie Incassobureaus

In 2016 ben ik overgestapt naar een andere tandarts, onder andere omdat ik me niet prettig voelde bij de heer Kuiters. Ik heb toen bij mijn nieuwe tandarts gevraagd of ik me nog uit moest laten schrijven bij de heer Kuiters en mij werd verteld dat dit niet hoefde.

Ik kreeg zojuist een brief overhandigt van een (neem ik aan) deurwaarde van het incassobureau Webcasso. Daarin een concept dagvaarding die volgens de brief in gang wordt gezet als ik niet in een bedrag voldoe van 174,- euro. Ik zou dus de 20e September in de rechtszaal moeten verschijnen. Bijgevoegd zitten verschillende brieven.
De eerste drie brieven zijn gericht aan mij, van April 2017 tot Mei 2017.. Er wordt gemeld dat ik 20,44 heb te betalen aangezien ik mijn halfjaarlijkse controle niet heb gedaan. Later komt er een boete bij. Deze brieven zijn echter gericht aan een adres waar ik in 2017 niet meer woonde en heb ik nooit ontvangen.

Er is ook een brief bijgevoegd van 4 juli vorige maand, gericht aan mijn juiste adres. Deze brief herinner ik mij vaag, rond die tijd hoorde ik dat er iemand in mijn naaste familie zeer ziek werd en is. Vanwege deze kopzorgen heb ik de brief weggelegd. Nu dus een dagvaarding.

Ik wordt gevorderd te betalen voor 18 september.

Nou sta ik voor de volgende keuze:
– 174,- betalen omdat ik een automatische afspraak gemist heb bij een tandarts waar ik al anderhalf jaar niet meer kom.
– Of op komen dagen in de rechtszaal en mezelf bloot stellen omdat ik dit onrechtvaardig vind.

Meer informatie:

Webcasso:
service@webcasso.nl
T: 0180 691 630
KvK: 24356408

Ik ben best bereid die 20,- euro te betalen mocht dit een probleem zijn. Ik kan mij niet herinneren die afspraak gemaakt te hebben, dus qua enig contract zie ik niet in dat dit nodig is. Een automatische afspraak is geen afspraak. De rest vind ik overdreven en onrechtvaardig, ik heb hier nooit van gehoord tot ik opeens gedagvaard wordt.
Ik zou dus graag zien dat de rechtszaak komt te vervallen en dit geval opgehelderd wordt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Webcasso over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Webcasso in behandeling genomen

7 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Webcasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Webcasso

Heeft op 09 oktober 2017 om 10:58 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Atar