Klacht: 2 pakketten spoorloos PostNL verwijst me terug naar de afzender

Michael Nieberg op 11 april 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb via postorderbedrijf ETSY in het buitenland een bestelling gedaan. Het gaat om een handgemaakt sieraad.
De eerste bezorgpoging is kennelijk mislukt. Omdat het item was verstuurd zonder tracker code, kon ik ook geen klacht indienen of navraag doen bij PostNL. Het eenmansbedrijfje bood aan het product nogmaal te maken en opnieuw verzenden met trackercode via Express Post van Australia mail. Dit is gebeurd, hiervan heb ik de bewijzen ontvangen. De trackercode laat zien dat het pakket in Nederland is aangekomen. Het laat zien dat het ingeklaard is. Vervolgens staat er bezorgd in Amsterdam, terwijl het adres in Dordrecht is.

Het 2e pakket is net als het 1e pakket niet bezorgd, noch is er een bezorgbriefje in de bus gedaan op het bezorgadres.

Ik heb via de online chat service van PostNL een klacht ingediend. Mij is op aandringen een casenummer gegeven (case 04452817). Echter er werd bij gezegd dat het hier een klacht betreft die ze intern zouden behandelen. Ik zou er niets meer over terughoren.
Ik vond dit raar. PostNL heeft mij terugverwezen naar de Afzender. Ik heb de afzender in Melbourne Australie geinformeerd. Echter, zij heeft volgens mij correct gehandeld en valt niets te verwijten.
Mij lijkt het duidelijk dat PostNL onzorgvuldig is geweest en een oplossing moet bieden of het pakket moet bezorgen.. Dit is mijn klacht!

Ik ben tevreden als ik mijn pakket van PostNL ontvang of als zowel ik als afzender schadeloos worden gesteld door PostNL voor de geleden schade en verloren tijd circa 2 uur. (tijd met navraag bij lokale postagentschap in dordrecht, bij afzender en bij postNL zelf).

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 11 april 2018 om 18:21 geantwoord

Geachte heer Nieberg,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat uw zending niet is afgeleverd, terwijl dit volgens de tracktrace informatie wel het geval is. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens heb ik de informatie gecontroleerd en de chat nagelezen. Volgens de gegevens die ik zie is het pakket op 27 maart op het aangegeven adres in Dordrecht afgeleverd. Mijn excuses dat u het pakket nog niet in uw bezit is. Het gaat om een onverzekerd pakket waarbij een handtekening voor ontvangst niet nodig is. Een onderzoek is in deze situatie niet mogelijk, door middel van de chat is er een klacht ingediend bij de bezorgafdeling. Tot mijn spijt heeft dit geen positief resultaat opgeleverd. Indien u het pakket op dit moment nog niet hebt ontvangen, adviseer ik u contact op te nemen met de afzender van het pakket. De verzender heeft een vervoersovereenkomst afgesloten met de verzendende postorganisatie in het land van verzending. Alleen de verzender kan hierdoor in bepaalde situaties eventueel in aanmerking komen voor een vergoeding door een melding te maken bij zijn of haar eigen postorganisatie. Het spijt me dat ik hierin verder niets voor u kan betekenen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https:www.postnl.nlklantenservice

Michael Nieberg

Heeft op 11 april 2018 om 18:43 geantwoord

Volgens Tracker LK963891572AU is het pakketje op 27maart niet in Dordrecht afgeleverd maar in Amsterdam.
Nl. kopie van de laatste tracker status update: LK963891572AU: Delivered, 08:27pm Tue 27 Mar, location, AMSTERDAM (NL)

Tijdens de chat werd door POSTNL medewerker ook al gezegd dat het pakket om dinsdag 27 maart om 20:27 in Dordrecht werd bezorgd. Dit is tegenstrijdig met de trackerinfo.

De informatie van POSTNL klopt dus niet. Het lijkt erop dat het pakket na het distributiepunt van POSTNL in Amsterdam spoorloos is geraakt.

Ik wil dat dit opgelost wordt door POSTNL volgens de wijze die ik reeds heb aangegeven.

met vriendelijke groet, Michael Nieberg

Alle klachten die gemeld zijn door