Klacht: 2 maal beschadigde bestelling!

op 20 september 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Beste,
Wij plaatsten een bestelling bij Zooplus. Deze levering gebeurde in 2 delen. Het 1e deel is perfect afgeleverd op het juiste tijdstip. Het 2e pakket (3SYFCF0847060) was volgens de Track&Trace beschadigd in is geretourneerd naar de afzender.

Na contact met Zooplus werd een nieuw pakket opgestuurd met dezelfde inhoud van het geretourneerde pakket. Deze morgen keken we naar de Track&Trace van het nieuw pakket (3SYFCF0850564) waarbij stond “Afgeleverd bij buren (nr 9)”. Deze hadden echter niets ontvangen. Het was namelijk afgeleverd in een andere straat (nr 9)… Het pakket die zij hadden ontvangen was echter in erbarmelijke staat… een besteld product was uitgelopen, kartonnen dood volledig beschadigd, product op hondenbrokken gelopen… Dit zijn dus 2 pakketten na elkaar die beschadigd zijn, waarbij het tweede in zo’n schandalige staat wordt afgeleverd en dit nog in de verkeerde straat…
Wij eisen ons geld terug!! Totaalprijs incl. BTW. € 144,9

Wij zullen pas tevreden zijn indien PostNL onze bestelling terugbetaald want zij zijn de schuld van de beschadiging... niet ZooPlus

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 20 september 2016 om 16:37 geantwoord

Geachte mevrouw Halsberghe,
Hartelijk dank voor uw bericht. Ik vind het erg vervelend dat u uw zending beschadigd heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor. Graag informeer ik u hierover.
Mijn advies is om in dit geval de afzender op de hoogte te stellen mocht dat nog niet gebeurd zijn. Als opdrachtgever kan alleen de afzender bij PostNL Pakketten een onderzoek naar uw pakket aanvragen. Het is aan de afzender om de uitkomst van dit onderzoek aan u door te sturen en het verder met u af te handelen.
Voor de schadeafhandeling is het van belang dat u hier binnen 7 dagen na ontvangst melding van maakt bij de lokale bezorgdienst .
Bij de beoordeling van de schade aan de inhoud van uw zending spelen foto’s een beslissende rol. Aan de hand van daarvan zal PostNL beoordelen hoe de zending verpakt is geweest en of er recht is op een eventuele schadevergoeding voor de verzender. Ik zag dat u al een foto had meegestuurd in de bijlage.
Naast deze foto zijn de volgende foto's tevens nodig voor de verzender.
De verpakking in zijn totaliteit met zichtbaar de adressering en de barcode.
Waar mogelijk een detailopname van beschadiging aan de verpakking.
Een of meerdere detailopnames van de beschadiging.
Een of meerdere foto’s waarop de binnenkant van de verpakking goed te zien is.
Een detailopname van het adres met de barcode.
Wanneer er geen foto’s beschikbaar zijn kan de aansprakelijkheid van PostNL niet worden vastgesteld en wordt geen schade vergoed aan de afzender. Onderzoek kan dan ook niet worden opgestart.
Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door ChHa