Klacht: 2 keer toto inzet

op 09 augustus 2017 over Lotto in de categorie Loterijen

Ik speel redelijk veel toto via de app en jammer genoeg wordt er soms 2 keer ingezet in plaats van 1 keer. Ik heb bijvoorbeeld 9 euro op mijn toto account staan, zet 4 euro zelf in en 1 minuut later wordt de overige 5 euro automatisch ingezet op precies dezelfde wedstrijden. Nu dacht ik dat het gewoon een foutje van de app was en heb ik er niks aan gedaan. Maar nu zie ik bij mijn afgelopen weddenschappen dat het wel vaker gebeurt dat toto automatisch meerdere keren het overige saldo inzet op precies dezelfde wedstrijden waar IK 1 keer op heb ingezet. Ik vind dit heel jammer want ik ben begonnen met toto en wil graag verder spelen met toto. Maar jammer genoeg zal dit waarschijnlijk niet meer gaan en ben ik genoodzaakt om over te stappen naar een andere kansspel-app mits er een oplossing komt.

Ik ben tevreden wanneer ik normaal kan inzetten en de app niet meer voor mij inzet. Het verloren geld terug vragen zit er volgens de klantenlijn niet meer in.

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lotto over deze klacht.

4 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Lotto in behandeling genomen

4 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lotto een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lotto

Heeft op 15 augustus 2017 om 14:12 geantwoord

Geachte heer Ashmatjan,

Ik kan mij goed voorstellen dat u dit erg vervelend vindt. Het is overigens niet de bedoeling dat weddenschappen automatisch geplaatst worden zonder eigen toedoen. Daarom is het bij dergelijke situaties mogelijk een restitutie te ontvangen. Om misbruik te voorkomen is dit alleen mogelijk wanneer direct na het incident contact wordt opgenomen met de Klantenservice. Ik wil u daarom vragen uw weddenschappen en saldo in het vervolg te controleren na het plaatsen van een deelname. Neem dan direct contact op wanneer een deelname dubbel geplaatst is. Verder adviseer ik u om via uw mobiele internetbrowser of desktopversie op een PC of laptop in te loggen en mee te spelen wanneer foutmeldingen via de applicatie optreden. Mijn collega’s van de technische afdeling doen hun uiterste best dit zo snel mogelijk op te lossen. Mijn excuses voor het geleden ongemak.

Om u tegemoet te komen wil ik graag een bedrag van EUR 10 storten op uw account. Dit kunt u uiterlijk deze week in uw wallet verwachten.

Nederlandse Loterij, afdeling klachten

Alle klachten die gemeld zijn door Ashmatjan